رییس دادگستری ابرکوه:

۸۰ درصد پرونده‌های دادگستری ابرکوه مربوط به مسائل اقتصادی است

رییس دادگستری شهرستان ابرکوه گفت: سالانه هفت هزار پرونده در دادگستری ابرکوه ثبت می‌شود که بالغ ‌بر 80 درصد از آنها ناشی از مشکلات کلان اقتصادی کشور است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام «مجتبی رحمت زاده» در این رابطه اظهار کرد: ورودی پرونده‌های دادگستری ابرکوه در بخش‌های مختلف کیفری، حقوقی و اجرای احکام سالانه قریب ۷ هزار مورد است ولی این در حالی است که برخی پرونده‌ها در چندین مرحله رسیدگی و ثبت می‌شوند.

 
وی بیان کرد: قوه قضائیه تلاش دارد در برخی پرونده‌هایی که موضوع آنها توهین، تهدید یا دعاوی خانوادگی است به نحوی فصل خصومت کند تا با رضایت طرفین، پرونده مختومه شود و کار به دادگاه و صدور رأی نکشد. 
 
رحمت‌زاده با اشاره به فعالیت معاونت پیشگیری از جرم در دادگستری، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف از جمله دادستانی، تلاش‌های زیادی برای کاهش حجم پرونده‌ها صورت گرفته است اما بعضی از پرونده‌ها به مسائل کلان کشوری از جمله مسائل اقتصادی گره خورده و پیشگیری از آن در حیطه دادگستری نیست. 
 
وی با بیان این که بالغ ‌بر ۸۰ درصد از پرونده‌های دادگستری مربوط به مسائل اقتصادی است، تأکید کرد: مشکلات اقتصادی کشور واقعاً مردم را گرفتار کرده و موجب بالا رفتن حجم پرونده‌های دادگستری ابرکوه شده است و از طرفی با توجه به کمبود نیروهای انسانی گاهاً موجب اطاله دادرسی می‌شود.
 
رییس دادگستری ابرکوه به فعالیت شوراهای حل اختلاف در امر صلح و سازش در کنار دادگستری‌ نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با دعاوی خانوادگی سعی بر سازش و شناسایی آسیب‌هایی است که منجر به این مشکلات شده که در این مورد، بخشی بر عهده شوراهای حل اختلاف است. 
 
وی با تاکید بر این که امروز فضای مجازی یکی از تهدیدات جدی و مهم برای سلامت و تحکیم بنیان خانواده‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: ارتباطاتی که بعضاً زن یا مردم در فضای مجازی با افراد مختلف دارند، در اکثر پرونده‌هایی که منجر به اختلاف بین خانواده‌ها می‌شود، کاملاً مشهود است. 
 
رحمت‌زاده با اشاره به این که نمی‌توان اینترنت و فناوری‌های نوین را از زندگی افراد حذف کرد، راهکار مقابله با این معضل را فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده صحیح از این ابزار عنوان کرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..