مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی یزد:

شائبه‌های مربوط به اجزای حرام دام‌ها در کشتارگاه‌ها بی‎‎اساس است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری اجزای حرام دام کشتار شده در کشتارگاه‌ها، شائبه‌های موجود در این رابطه را بی‌اساس دانست.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام «سید محمد کاظم خامسی» در کارگاه بازآموزی روش صحیح ذبح اسلامی که با حضور قصابان میبد و اردکان برگزار شد، ضمن تشریح شیوه صحیح ذبح اسلامی و اجرای طرح جمع‌آوری اجزای حرام دام کشتار شده، شائبه‌های موجود در این رابطه در کشتارگاه‌ها را بی‌اساس دانست و خواستار همکاری همه در اجرای این طرح شد. 

 
«حسین فلاح» فرماندار میبد نیز در این کارگاه بازآموزی که با حضور ۳۰ نفر از ذابحین و قصابان شهرستان‌های میبد و اردکان و سلاخان کشتارگاه دام و بلدرچین میبد برگزار شد، توجه به مسائل بهداشتی در ذبح و عرضه گوشت حلال به جامعه را از وظایف ذابحین و قصابان خواند و افزود: مردم به شیوه عملکرد این قشر زحمت‌کش اعتماد دارند و در مقابل آن‌ها نیز باید با رعایت بهداشت این اعتماد را تقویت کنند.
 
«منصور منصوری» معاون دامپزشکی میبد هم در این برنامه از راه‌اندازی سالن پیش سرد کشتارگاه میبد در هفته آینده خبرداد و گفت: این سالن پیش سرد، ظرفیت نگهداری یک‌هزار و ۳۰۰ لاشه را دارد و از این ‌پس نظارت بهداشتی با حساسیت بیشتری روی گوشت دام ارائه شده به بازار دنبال می‌شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..