سخنگوی شورای شهر یزد:

جشن ثبت جهانی یزد مردم‌محور برگزار می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مراسم بزرگداشت ثبت جهانی یزد، مردم‌محور و بر مبنای ارزش‌های اصیل فرهنگی یزدی‌ها همچون قناعت پیشگی و دین مداری برگزار خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن عباسی هرفته در حاشیه جلسه شورا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشن ثبت جهانی یزد از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: ثبت جهانی یزد در مقیاس ملی و بین المللی رخداد مهمی بوده که مراسم بزرگداشت آن می تواند بیان کننده قدردانی و قدرشناسی یزدی‌ها در باب این اتفاق مهم باشد.

 
وی بیان کرد: برگزاری این جشن همچنین می تواند به رونق و نشاط اجتماعی در شهر یزد منجر شود.
 
عباسی هرفته افزود: در این جشن مواریث فرهنگی، سنت‌های یزدی‌ها و مفاخر یزد معرفی خواهد شد و برنامه‌ها و کارگاه های فرهنگی برگزار می شود.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: این مراسم با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور، در قالب وظیفه ذاتی و با پرهیز از تحمیل هزینه های اضافی در قالب یک برنامه مشارکتی بین دستگاهی با محوریت استانداری برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در این مراسم دستگاه های مختلف دولتی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سالیانه خود را به صورت متمرکز در ایام اختصاص داده شده، برگزار می کنند.
 
عباسی هرفته ادامه داد: برای مثال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تربیت بدنی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و… برنامه های سالیانه خود را در این هفته پررنگ‌تر برگزار خواهند کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد یادآور شد: تمرکز فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی حال و هوای شهر را در این ایام شاداب و پر رونق می کند و رونق اجتماعی را نیز افزایش می دهد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: متأسفانه هزینه های نجومی برای این مراسم ذکر می شود که اینگونه نیست و اساساً هزینه مازاد قابل توجهی برای دستگاه های مختلف تعریف نشده و مسئولان و مدیران به وضعیت اقتصادی جامعه واقف هستند.
 
وی تاکید کرد: جامعه به شادی و نشاط در چارچوب عرف و موازین دینی نیاز دارد و این هم یک نیاز از مجموعه نیازهای شهروندان است که باید در چارچوب عرف، فرهنگ و اعتقادات مردمان دارالعباده برگزار شود و مدیریت شهری باید کسری از منابع خود را به این مهم اختصاص دهد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..