مدیر کل استاندارد یزد تاکید کرد:

ضروروت کالیبراسیون سالانه وسایل توزین و سنجش

مدیر کل استاندارد استان یزد بر لزوم کالیبراسیون تمامی وسایل توزین و سنجش حداکثر هر دو سال یک بار تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین ماجدی» در جریان سفر دو روزه به شهرستان بهاباد، در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه بهاباد، گفت: برای عملکرد ترازوهای غیراستاندارد و کالیبره نشده، دو حالت کلی سنجش کمتر با بیشتر از حد استاندارد ممکن است که در هر دو حالت افراد جامعه به نوعی متضرر خواهند شد.

 
وی در رابطه با آزمون دوره‌ای وسایل سنجش، تاکید کرد: طبق ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش، کلیه اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری در سراسر کشور هستند.
 
ماجدی افزود: بر همین اساس نیز کلیه دستگاه‌های سنجشی که مورد استفاده دستگاه‌های دولتی یا غیر دولتی و کارخانجات و سایر مراکز تجاری قرار می‌گیرد، باید در فواصل زمانی معینی مورد آزمایش و کالیبره کردن واقع شوند، که این کنترل و آزمایش در اصطلاح استاندارد، آزمون دوره‌ای نامیده می‌شود. 
 
وی گفت: طبق ماده ۱۵ ضوابط اجرایی مذکور، این آزمون حداقل سالی یک بار باید انجام شود که بسته به شرایط وسایل سنجش، مدت آزمون تا دو سال هم قابل افزایش است. 
 
حجت الاسلام والمسلمین «علی اکبر ابراهیمی بشکانی» امام جمعه شهرستان بهاباد نیز در این دیدار اظهار کرد: حضور مدیر کل استاندارد استان و هیات همراه در این شهرستان، اهمیت مقوله استاندارد در سال حمایت از کالای ایرانی را مضاعف کرده است. 
 
وی در ادامه اظهار کرد: به منظور سرعت بخشیدن به فرایند استانداردسازی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط تولیدکنندگان و همچنین همکاری با آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون وسایل سنجش، از سوی این نهاد بستر سازی‌های لازم انجام و در خطبه‌های نماز جمعه اطلاع‌رسانی لازم انجام می شود تا در سهم خویش قادر باشیم به شعار «یزد استان پیشرو در استاندارد‌سازی» جامعه عمل بپوشانیم.
 
گفتنی است؛ شرکت در کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و دیدار با خانواده محترم شهدا از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مدیر گل استاندارد به شهرستان بهاباد بود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..