مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان یزد:

آب یزد آلودگی میکروبی ندارد/ احتمال آلودگی انگلی در آب قنوات

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان یزد وجود هرگونه آلودگی میکروبی در شبکه آبرسانی یزد را تکذیب کرد و گفت: آب شرب یزد هیچ‌گونه آلودگی میکروبی ندارد.

به گزارش یزدی نیوز ابراهیم علی‌دوست در نشستی خبری با اشاره به نظراتی که در مورد آلودگی آب شرب یزد در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، اظهار داشت: حتی یک قطره آب آلوده در شبکه توزیع آب یزد وجود ندارد.

 
وی بیان کرد: آب شرب یزد تنها به دلیل افزایش EC دچار افت کیفیت شده و در برخی مناطق استان مردم، شوری آب را احساس می‌کنند اما هیچ آلودگی در این آب‌ها وجود ندارد.
 
علی‌دوست با اشاره به اینکه برخی مردم دچار بیماری‌هایی شده اند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شده که از منابع آبی دیگر نظیر آب قنوات برای شرب استفاده کرده اند و احتمال آلودگی انگلی در آب قنوات وجود دارد.
 
وی در مورد استفاده از آب معدنی یا دستگاه‌های تصفیه آب عنوان کرد: هیچ‌یک از آنها نباید به طور مستمر مورد استفاده قرار گیرند زیرا نیاز به بدن به املاح آب را تامین نمی کنند.
 
مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه عده ای با اظهار نظرهای غیر کارشناسی، مردم را نگران می کنند، افزود: مردم اطمینان داشته باشند که هیچ‌گونه آلودگی در شبکه آب شرب یزد وجود ندارد.
 
وی در مورد افت کیفیت آب نیز بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا میزان کیفیت آب استان به ‌طور مستمر افزایش یابد اما مردم نیز آگاه باشند که جوشاندن چندباره آب مفید نیست و نیترات موجود در آب را افزایش می‌دهد که برای سلامت انسان ضرر دارد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..