مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد:

یزد در شرایط تنش آبی است/نصب آب‌شیرین‌کن در ۳ شهر استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از بروز تنش جدی آبی در یزد خبر داد و گفت: در چنین شرایطی نیاز جدی به همراهی مردم در زمینه صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب داریم.

به گزارش یزدی نیوزعلی اسلامی در نشستی خبری با تاکید بر اهمیت مسئله صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب باید در همه ایام سال به ویژه تابستان‌ها که سرانه مصرف افزایش می‌یابد، مدنظر مردم باشد.

 
وی با اشاره به اینکه استان یزد و در مجموع، کشور ما با کاهش نزولات جوی مواجه بوده است، عنوان کرد: این خشکسالی‌های پی در پی، محدودیت‌های جدی در زمینه تامین آب در سطح کشور و استان یزد ایجاد کرده همچنانکه اکنون نیز با اختلالاتی در زمینه توزیع آب مواجه هستیم.
 
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید این باور برسند که یزد از نظر منابع آبی دچار بحران است، افزود: تا زمانی که این باور در آحاد افراد جامعه نهادینه نشود، نمی توان به نتیجه بخش بودن طرح‌ها امیدوار بود.
 
وی خاطرنشان کرد: البته مردم استان یزد از صرفه‌جو ترین مردم در مصرف آب هستند و میزان افزایش مصرف در تابستان نیز به واسطه گرمای شدید هوا و استفاده از کولرهای گازی است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد تصریح کرد: همچنانکه در فروردین و اردیبهشت امسال که دمای هوا نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۱۲ درصد کاهش داشته، میزان مصرف آب نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است.
 
اسلامی عنوان کرد: البته این روند کاهشی با توجه به افزایش دما در خردادماه متوقف شد و روند افزایشی همچنان ادامه دارد که لازم است مردم در این زمینه توجه جدی‌تری نشان دهند.
 
وی در مورد سهمیه آب انتقالی نیز بیان کرد: این سهمیه به شکل قابل توجهی کاهش یافته و بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز استان از منابع داخلی تامین می شود که همین امر نیز موجب کاهش کیفیت آب شده است.
 
اسلامی عنوان کرد: برای افزایش کیفیت آب شرب، چند دستگاه آب شیرین‌کن برای استان خریداری شده که چهار مورد از آنها در یزد و چند دستگاه نیز در اردکان و بافق نصب شده و مردم می توانند از این دستگاه‌ها آب با کیفیت بیشتر خریداری کنند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از مردم استان خواست: در شرایط فعلی که استان با یک تنش جدی آبی مواجه است، میزان مصرف را کاهش دهند تا ناچار به جیره بندی و قطعی آب در یزد نشویم.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..