معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

تسهیل در امور حمل و نقل شهری زمینه ساز رشد و توسعه صنعت گردشگری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: تسهیل در امور حمل و نقل شهری علاوه بر حل مشکلات ترافیکی و کاهش آلودگی هوا، زمینه ساز رشد و توسعه صنعت گردشگری است.

به گزارش یزدی نیوزدر نشستی که با حضور «محسن صادقیان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، «حسین رجب صلاحی» مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، «محمود شاکری شمسی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، «بهروز شهابی زاد» مدیرکل دفتر فنّی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد در صحن شورای شهر یزد برگزار شد؛ راهکارهای تسهیل در امور حمل و نقل شهری استان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست با اشاره به ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری، بر اهمیت صنعت گردشگری در راستای اشتغال پایدار و رشد و توسعه اقتصادی تأکید کرد.
«محسن صادقیان» ادامه داد: تسهیل در امور حمل و نقل شهری علاوه بر حل مشکلات ترافیکی و کاهش آلودگی زمینه ساز رشد و توسعه صنعت گردشگری است و این موضوع موجب شده تا برنامه‌ریزی مدیران مربوطه بر این محور پیش رود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز در این نشست گفت: ویژگی مشترک راه‌اندازی خطوط حمل و نقل مترو کشور، فاصله زمانی حدوداً ۱۵ ساله از شروع پروژه تا بهره‌برداری از آنهاست.
«محمود شاکری شمسی» افزود: ما باید با افق دید بیشتری به این موضوع بنگریم و با در نظرگرفتن نیازهای آینده و با توجه به پیش‌بینی رشد جمعیتی استان از هم‌اکنون پیگیر این پروژه باشیم.
گفتنی است در این نشست در رابطه با انواع سامانه‌های حمل و نقل شهری از جمله مترو، تراموا و بی‌آرتی، قوانین حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه و شرایط و مراحل احداث آنها هم اندیشی و تبادل نظر شد و مقرر گردید: با توجه به طرح و گزارش‌های تهیه شده در خصوص خطوط بی‌آرتی شهر یزد، خط ۳ این سامانه پس از اخذ مجوزهای لازم اجرایی شود و پیش‌نیازها و مطالعات تکمیلی در خصوص سامانه‌های جایگزین تراموا و مترو در استان پیگری گردد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..