امام جمعه مهریز:

ارزشی برای محله‌گرایی قائل نیستم/بنام شهدا بر طبل تفرقه نکوبیم

امام جمعه مهریز با تاکید بر اینکه ارزشی برای محله‌گرایی قائل نیستم و برای آبادی تمام مناطق مهریز تلاش می کنم، گفت: نباید بنام شهدا بر طبل تفرقه بکوبیم.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با اشاره به اینکه این روزها حرف و حدیث‌های بسیاری در میان مردم و خانواده‌های شهدا و روحانیت در مورد برگزاری یادواره شهدا در روزهای هفتم و هشتم تیرماه امسال در حسینیه وحدت، به گوش می‌رسد، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا در چنین روزهایی، تصمیم جمع مسئولان بوده است.

 
وی افزود: لازم بود یک یادواره منسجم در شهرستان مهریز با مدیریت و هماهنگی سرداران سپاه که مجری و بانی یادوارهای شهدا هستند، برگزار شود و برگزاری و مدیریت یادواره‌ها، وظیفه سپاه و بنیاد شهید و مسئولان است که به نحو شایسته و در خور از رشادت شهدا تجلیل کنند.
 
محی الدینی با بیان اینکه من به عنوان امام جمعه شهرستان مهریز، عضو کوچکی از ستاد یادواره شهدا هستم، عنوان کرد: فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان و روحانیون شهرستان همه در ستاد یادواره شهدای شهرستان در قالب کمیته های مختلف حضور دارند و فعال هستند و مقرر شده یادواره ای در شأن شهرستان و به نام یادواره شهدای شهرستان مهریز برگزار شود.
 
وی تصریح کرد: اقدام افرادی که بنا بر نیت خیر در برگزاری یادواره و تجلیل از شهدا در محلات مختلف و روستاها همکاری دارند، شایسته تقدیر است و باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این یادواره‌ها همراهی کنیم.
 
امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: در هفته گذشته مردم محله بغداد آباد بنا بر نیت خیر هر ساله، یادمان شهدای محله خود را برگزار کردند و من به عنوان امام جمعه شهرستان مهریز به همه برگزارکنندگان این یادمان خسته نباشید گفته و بر اساس احترام به مردم و خانواده شهدا در این مراسم حضور یافتم.
 
وی تاکید کرد: بنده در تمام مراسم‌هایی که به نام شهید و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدا باشد شرکت می‌کنم و دست‌بوس خانواده شهدا هستم.
 
محی‌ادینی عنوان کرد: مبادا خدای ناکرده یادواره‌ها و مراسم‌های ما باعث اختلاف و تفرقه شود و نکند به اسم شهدا، بر طبل تفرقه بکوبیم.
 
وی تصریح کرد: به شخص و اشخاص کاری ندارم چون هر سخنی باب این موضوعات بیان کنم، برداشت نادرست می شود بنابراین خود را مثال می‌زنم که خدا نیامرزد من را اگر بخواهم در لوای مقدسات و تریبون نمازجمعه اختلاف ایجاد کنم و بخواهم بین مردم شهیدپرور و زحمت‌کش و متدین مهریز ایجاد اختلاف کنم و از این اختلاف به نفع خود و منافع خود استفاده کنم.
 
محی الدینی تاکید کرد: اتحاد و وحدت از مهمترین اهدافم از بدو ورود به این شهرستان بوده و این موضوع را تاکنون با رفتار و اعمال و گفتار خود ثابت کرده ام و حضورم در تمام مساجد سطح شهرستان و بین شهروندان مهریزی همراه با مسئولان شهرستان خود گواه این موضوع در بحث دوری از اختلاف و محله گرایی است.
 
امام جمعه شهرستان مهریز گفت: من محله گرا نیستم و خادم تمام مردم شهرستانم، برای تمام شهرستان اهمیت دارد نه محله های آن و اگر مهریز آباد شود، افتخاری برای بنده و شهروندان مهریز خواهد بود و اگر به واسطه مسائل جزئی و بی‌حاصل لطمه ببیند، باعث سرافکندگی همه خواهد شد.
 
به گزارش مهر، شهرستان مهریز با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در ۳۵ کیلومتری جنوب یزد قرار دارد و ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۱۶ شهید روحانی، ۹ شهید دانشجو، سه شهید انقلاب اسلامی، ۱۵ شهید مفقود الجسد، ۳۱ شهید ورزشکار، چهار شهید فرهنگی، ۴۳ شهید سادات و ۲۴ شهید پاسدار، ۵۳ شهید دانش آموز، یک شهید کعبه، یک شهید سانحه هوایی و … هستند.
 
این شهرستان ۹ خانواده دارای دو شهید، هفت خانواده دارای شهید تک فرزند ذکور است.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..