مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد:

۲۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد استان یزد نیاز است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد گفت: برای آزادی ۱۶۴ زندانی مالی جرائم غیرعمد، ۲۵ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش یزدی نیوزرضا ذولفعلی نژاد، در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه حفاظت فیزیکی و اقدامات تربیتی از وظایف سازمان‌ زندان‌ها است، اظهار داشت: لازمه ورود به بحث اصلاح و تربیت، پذیرش و تشخیص در بدو ورود مددجویان به زندان‌ها است.

 
وی عنوان کرد: بیماری‌های احتمالی زندانیان، مسائل روحی و روانی و در نهایت حرفه‌آموزی از مسائلی است که در زندان‌های یزد دنبال می‌شود.
 
ذولفعلی نژاد خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۴ روحانی در زندان‌های استان یزد مستقر شده‌اند که مسائل مرتبط با احکام، نهج البلاغه، روانخوانی و روخوانی قرآن و … را نیز آموزش می‌دهند که با انجام این فعالیت‌ها، هم اکنون در زندان‌های استان یزد ۵۶۲ نفر حافظ یک تا ۳۰ جزء و هفت نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.
 
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکرار جرم و بازگشت زندانیان به زندان در گروه‌های کم‌سواد و بی‌سواد بیشتر است، افزود: تلاش شده در زندان‌های استان یزد، بحث سوادآموزی نیز به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد به نحوی که ۲۷۱ نفر تحت آموزش‌های نهضت سوادآموزی قرار گرفته اند.
 
ذولفعلی نژاد یادآور شد: در حال حاضر ۲۸۷ نفر نیز در دوره متوسطه در بخش بزرگسالان مشغول تحصیل هستند و مقدمات ادامه تحصیل آنها در زندان فراهم شده است.
 
وی از وجود ۳۶۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های زندان‌های استان یزد خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین بار مسابقه کتابخوانی از کتب شهدا در ماه مبارک رمضان برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.
 
ذولفعلی نژاد همچنین عنوان کرد: در حال حاضر در زندان‌های استان یزد هزار و ۲۴۲ نفر مشغول حرفه آمووزش و ۴۰۵ نفر نیز در حال کار هستند و ماهانه ۷۰ درصد از حقوق را از کارفرمایان دریافت می‌کنند.
 
وی از برگزاری ۱۴۵ دوره حرفه آموزی طی سال گذشته در یزد خبر داد و اظهار داشت: ۳ هزار و ۹۳۷ نفر توانستند گواهینامه مهارت دریافت کنند.
 
ذولفعلی نژاد با اشاره به حمایت‌هایی که از خانواده زندانیان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در این خانواده ها صورت می گیرد، افزود: ۱۰۰ نفر از همسران زندانیان آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفته اند ضمن اینکه امسال ۱۴۰ میلیون تومان برای حمایت از خانواده زندانیان و ۲۰ میلیون تومان برای سبد خوراکی آنها جمع آوری شده است.
 
وی با اشاره به حضور ۱۶۴ زندانی مالی غیرعمد در زندان‌های استان یزد اظهار داشت: ۲۵ میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان نیاز است.
 
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد، مهم‌ترین دلیل ورود به زندان‌ها را فقر فرهنگی و نداشتن امنیت شغلی اعلام کرد و بیان داشت: نداشتن شغل و فقر فرهنگی سبب بروز جرم در قالب‌ها و گروه‌های مختلف می شود.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..