مهارت آموزی در آموزش و پرورش پیگیری می شود؛

اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت در اردکان

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش اردکان: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح با مراجعه به سامانه همگام می‌توانند در رشته‌های موردعلاقه خود ثبت‌نام کنند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش اردکان گفت: طرح هر دانش‌آموز یک مهارت برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان اردکانی در تابستان امسال اجرا می شود.

آقای مسعود فداکار با اشاره به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سامانه همگام در رشته‌های موردعلاقه خود ثبت‌نام کنند.
وی افزود: ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اردکان از اوایل اردیبهشت‌فعالیت خود را آغاز و از دانش آموزان و خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان نیازسنجی کرده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش اردکان گفت: بر اساس این نیازسنجی‌ها کلاس‌های امداد و نجات، مجری‌گری، پویانمایی و آموزش سخنوری به رشته‌های موجود در برنامه کلاس‌های تابستانی افزوده شد و برخی از رشته‌ها نیز به دلیل عدم استقبال از آن‌ها حذف‌شده است.
وی اشاره کرد : برخی از رشته‌ها را نیز که اثربخشی بیشتری داشتند را در مدارس موجود در محلات مختلف برگزار می‌کنیم و در برخی از محلات که دانش آموزان به سطح شهر دسترسی کمتری دارند کانون‌های درون مدرسه‌ای ایجاد کردیم تا زمینه حضور بیشتر دانش آموزان در این برنامه‌ها فراهم شود.
فداکار گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در سطح شهرستان بر چهار محور مهارت‌های ارتباطی، معرفتی و هویتی، مهارت فرهنگی و هنری، فعالیت‌های نشاط آور و شادی‌بخش، مهارت حرفه‌ای و مهارت اقتصادی است.
وی افزود : در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) ۴۵ رشته ویژه پسران و در کانون فرهنگی شهید مدرس نیز ۳۸ رشته مخصوص دختران ارائه‌شده است. 
در دارالقرآن‌ها نیز ۹ رشته وجود دارد و دانش آموزان در این مراکز با شرکت در کلاس‌های داستان‌نویسی با زندگی معصومین (ع) بیشتر آشنا می‌شوند.
کلاس‌های دختران از چهارم تیر و پسران از دهم تیر آغاز می‌شود و تا آخر تابستان ادامه خواهد داشت.
آقای فداکار گفت: کلاس رشته‌های والیبال، شطرنج، فوتسال، اسکیت، ژیمناستیک، دومیدانی، طناب زنی، تنیس روی میز، بدمینتون و شنا نیز با استفاده از اماکن ورزشی و مربیان دارای مجوز برگزار خواهد شد.
وی افزود: در کنار این کلاس‌ها برنامه اردوهای درون‌شهری و برون‌شهری هم برگزار می شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..