فعالیت ۱۴۶مرکز درمان اعتیاد در استان یزد

در حال حاضر ۲۳هزار نفر در این مراکز درمان می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در جمع خبرنگاران گفت: ۱۴۶مرکز درمان معتادان در استان یزد در خال فعالیت است .

کرباسی افزود: ۱۲۳مرکز از این تعداد غیر دولتی و ۲۳مرکز هم دولتی اند و در حال حاضر ۲۳هزار نفر در این مراکز  درمان می شوند.
وی سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با موادمخدر را از جمله رسالت های این شورا برشمرد و ادامه داد: هم اکنون مواد مخدر علت اصلی ۵۵درصد طلاق ها  30درصد کودک ازاری ها ۲۳درصد نزاع ها و خشونت ها و ۱۰درصد جرایم مالی در کشور است.
سرهنگ ستوده نیا، مسئولیت کمیته مقابله با عرضه موادمخدر در استان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در زمینه مقابله با عرضه مواد مخدر افزود: سال گذشته ۳۸تن انواع مواد مخدر در استان توسط جان برکفان نیروی انتظامی کشف و ضبط شد که نسبت به سال قبل از ان ۲۸درصد رشد داشته است.
طالبی،معاون استاندار و رییس کمیته مشارکت های مردمی این شورا هم یزد را جزء استانهای برتر کشور در زمینه مشارکت های مردمی و فعالیت تشکل ها برای مبارزه با موادمخدر دانست و افزود: هم اکنون ۳۶تشکل مردمی در این زمینه در استان فعالیت می کنند و همگرایی خوبی هم بین دستگاه های مختلف دست اندرکار در استان است.
عفتی، مسئول کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر هم از برپایی حدود ۲۷هزار دوره اموزشی در سال گذشته بین اقشار مختلف جامعه برای پیشگیری از مصرف موادمخدر خبر داد و افزود: رسالت اصلی ما در این کمیته پیشگیری و اگاه سازی همگانی از عواقب و خطرات ناشی از مصرف موادمخدر است
از اول تا ششم تیر ماه هفته مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..