کارگروه قضایی حمایت از آب در استان یزد تشکیل شد

دادستان استان یزد گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات انتقال آب به استان و به منظور حمایت از این نعمت ارزشمند، کارگروه قضائی حمایت از آب تشکیل شد.

به گزارش یزدی نیوزعلی اکبر شمس  در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری، ستادی در این زمینه در قوه قضائیه تشکیل شده که ریاست آن در استان‌ها بر‌عهده ریاست دادگستری است.

 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ترکیب قضائی این ستاد و با هدف تحقق شعار سال، با دعوت از مسئولان اجرایی و عوامل دست‌اندرکار و صنایعی که در امر تولید دچار مشکلاتی هستند، جلسات متعددی برگزار و با پادرمیانی ستاد و بر اساس شرایطی که در چارچوب قانونی وجود دارد زمینه‌های لازم برای حمایت از آنها و رفع مشکلاتشان فراهم شده است.
 
شمس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان عالی قضائی در حوزه ورود به احقاق حقوق عامه اظهار داشت: در زمینه میراث فرهنگی شهر یزد و حمایت از این میراث و آلودگی هوا اقداماتی صورت گرفته و در بحث تاخیر پروازها هم تا چند هفته آینده ورود پیدا‌ می‌کنیم.
 
دادستان استان یزد با بیان اینکه تاکید ما در زمینه حقوق عامه بر روی دو مبحث آب و زمین است خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات انتقال آب به استان و به منظور حمایت از این نعمت ارزشمند، کارگروه قضائی حمایت از آب تشکیل شد.
 
وی تصریح کرد: در زمینه صدور دستورات قضایی در زمینه چاه‌های غیر مجاز، چاه‌های مجاز دارای اضافه برداشت و مشترکان پرمصرف آب شرب پرونده قضائی تشکیل داده و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.
 
شمس افزود: البته در ارتباط با مشترکان پر مصرف آب شرب؛ ابتدا توسط آبفا تذکر ارسال می‌شود و در صورت سهل‌انگاری  برخورد قضائی صورت می‌گیرد.
 
شمس در ارتباط با بحث زمین هم گفت: در زمینه حفاظت از اراضی نیز در حال بررسی موضوع واگذاری زمین‌ها در سال‌های گذشته برای اجرای طرح‌های اقتصادی که متاسفانه به دلیل عدم نظارت پس از واگذاری‌ها مورد سوء‌استفاده‌هایی قرار گرفته هستیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..