استاندار یزد:

نوع وابستگی‌ها به خارج از کشور در حوزه صنعت و معدن مشخص شود

استاندار یزد گفت: برای اینکه وابستگی خود را به خارج کم کنیم، باید نوع وابستگی‌ها به خارج در حوزه صنعت و معدن از صفر تا ۱۰۰ مشخص شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی،در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به پیگیری مصوبات کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: هر چند نسبت به قبل پیشرفت‌هایی حاصل شده اما باز هم مورد رضایت نیست و دستگاه‌ها باید از متخصصان خود کمک بگیرند و مشکلات را برطرف کنند.

 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور ما با تحریم‌های ظالمانه‌ای مواجه است، افزود: باید برای رفع این وابستگی‌ها نوع وابستگی خود را در حوزه صنعت و معدن از صفر تا ۱۰۰ به خارج از کشور، مشخص کنیم.
 
استاندار یزد با اشاره به اینکه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد، شنبه شب، دوم تیرماه برگزار می شود، عنوان کرد: تا شنبه میزان وابستگی استان به خارج از کشور و دلایل این وابستگی را از مدیران می‌خواهم.
 
وی تاکید کرد: باید برای این وابستگی‌ها و رفع آنها برنامه ارائه کنیم زیرا اگر بحث تحریم‌ها پیش بیاید، با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تدابیر ما همیشه باید جلوتر از حوادث باشد.
 
زمانی قمی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، پرداختن به دو مسئله طرح‌های نیمه‌تمام و واحدهایی که برای تکمیل بیشتر خود زیرساخت‌های آماده دارند، از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر انتظار می‌رود چندین موضوع نو و بدیع به دستورات کارگروه اشتغال استان یزد افزوده شود زیرا بسیاری از موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی با این کارگروه هم‌پوشانی دارد.
 
زمانی قمی تاکید کرد: به هر شکل ممکن باید ترتیبی اتخاذ شود که میزان آسیب از تحریم‌های ظالمانه دشمنان به کمترین میزان خود رسیده و آسیب‌های ناشی از آن برای عموم مردم کمتر باشد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..