معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خواستار شد:

ضرورت بازتعریف مسئولیت روابط عمومی بر مبنای شرایط جدید در کشور/ اعتماد سازی و آگاهی بخشی در جامعه مورد توجه قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در دیدار با اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با تاکید بر ضرورت بازتعریف شرح وظایف و مسئولیت روابط عمومی‌ها بر مبنای شرایط جدید در کشور گفت: اعتماد سازی و آگاهی بخشی در جامعه برای فاصله گرفتن از نشر برخی اخبار و اطلاعات نادرست مورد توجه ق...

به گزارش یزدی نیوزهم‌زمان با بازگشت و ارتقای جایگاه روابط عمومی استانداری یزد در چارت سازمانی به اداره کل، اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ضمن دیدار و گفت و گو با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از توجه وی نسبت به تحقق این امر و سایر فعالیت های روابط عمومی در استان قدردانی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: روابط عمومی آئینه تمام نمای جریان خدمات رسانی در کشور است و هرچه در این زمینه ضعف و یا مشکلاتی وجود داشته باشد، مسئولیت خدمات رسانی و اطلاع رسانی نیز اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: جایگاه روابط عمومی در چند سال گذشته آنگونه که باید درک نشده است و نمود آن را در تنزل تشکیلات و جایگاه اداری روابط عمومی در بسیاری از بخش های کشور شاهد بودیم که خوشبختانه این موضوع با همدلی و پیگیری های صورت گرفته در استانداری یزد مرتفع و به جایگاه اداره کل روابط عمومی تغییر یافت.
وی افزود: شروع کار دولت تدبیر و امید علاوه بر عدم دسترسی به برخی از ظرفیت های گذشته با شرایطی همراه شد که اهمیت فضای مجازی و سایر بسترهای اطلاع رسانی به دلیل رشد و دسترسی مخاطبان چند برابر شده و  به کارگیری روش های سنتی و عدم وجود برنامه ای واحد برای مدیریت و بهره مندی مناسب از این جریان، کارآیی مناسبی  را رقم نزده است.
طالبی یادآور شد: بر مبنای شرایط جدید لازم است بازتعریفی نسبت به شرح وظایف و مسئولیت های جدید روابط عمومی ها صورت گیرد زیرا جهت دهی و شناخت دقیق نسبت به افکار عمومی از یک سو و برقراری ارتباط و تعامل روابط عمومی با تمام بخش های سازمان و جامعه بسیار مهم و ضروری است.
نایب رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر نشر برخی اخبار و اطلاعات نادرست در فضای اطلاع رسانی حاکم بر جامعه فعالیت برخی از دستگاه های اجرایی را مختل می کند و آرامش جامعه را بهم می ریزد و لازم است روابط عمومی ها برای آگاه بخشی و پاسخگویی به خوبی وارد عمل شوند.
وی گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان می تواند در قالب تدوین یک نظام ارزیابی به شناخت هر چه بیشتر عملکرد و فعالیت روابط عمومی دستگاه های اجرایی مختلف کمک کند و بر این مبنا با اطلاعات حاصل شده می توان به رفع نقاط ضعف و بهره مندی از توانمندی های فعالیت روابط عمومی در جایگاه های مختلف سمت و سوی موثرتری بخشید.
طالبی افزود: اعتمادسازی و ارائه نظرات مشورتی از دیگر کارکردهای مهم شورای هماهنگی روابط عمومی های استان محسوب می شود و در کنار برنامه های آموزشی و نشست های تخصصی که اهمیت بالایی دارد، توجه به اعتمادسازی در قسمت های مختلف و مرتبط با روابط عمومی اثرگذار خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: استاندار محترم و  معاونان استاندار هر کدام به سهم خود با همدلی و  یکپارچگی برای ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی تلاش کرده و از تحقق این امر خرسندیم و در ادامه راه نیز این باور و حمایت بر مبنای ایفای نقش موثر ادامه دارد.
گفتنی است در این دیدار اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و بر باور و اثرگذاری مدیران اجرایی از جایگاه روابط عمومی در سازمان و توجه به مهارت ورزی، آموزش و نگاه تخصصی در این حوزه تاکید کردند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..