معاون عمرانی استاندار یزد خبر داد؛

اجرای ۲۱ طرح ترسیب برای اشتغال پایداری روستایی در یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی طرح‌های استان از نظر قرار گرفتن در صف اجرا و تخصیص بودجه، گفت: به منظور توسعه و اشتغال پایدار روستایی 21 طرح ترسیب در 21 بخش استان یزد اجرا شده است.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در نشست بخشداران استان که در شهرستان اشکذر برگزار شد، ضمن تأکید بر ورود و نظارت بخشداران به طرح‌های عمرانی و استفاده بهینه از اعتبارات استانی، خواستار اولویت‌بندی طرح‌ها از نظر قرار گرفتن در صف اجرا و تخصیص بودجه شد.

 
وی با اشاره به اهمیت طرح ترسیب در خصوص توسعه و اشتغال پایدار روستایی و بهبود شاخص‌های توسعه انسانی، از اجرای ۲۱ طرح ترسیب در ۲۱ بخش استان خبر داد و افزود: در این زمینه می‌توان از همکاری دستگاه‌های اجرایی و تجارب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان استفاده و با تعیین اولویت‌های هر بخش براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آن بخش و برنامه‌ریزی تدوین شده، اهداف پیش‌بینی شده در سال‌های آتی محقق شود .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که اولویت ردیف‌های اعتباری تبصره ۱۸ قانون بودجه و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای، بحث اشتغال است، گفت: بخشداران اقدامات لازم نسبت به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار در مناطق روستایی و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های مناطق را انجام دهند .
 
صادقیان با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات ارزش افزوده و واریز مستقیم اعتبارات به حساب دهیاری‌ها حتی روستاهای فاقد دهیاری، تصریح کرد: نظارت جدی دستگاه‌های نظارتی بر نحوه هزینه‌ کرد اعتبارات یکی از ویژگی این مهم است‌، از این رور هزینه کرد اعتبارات باید به صورت هدفمند و با مدیریتی منسجم انجام شود.
 
وی در پایان از تشکیل ۱۱ جلسه کمیته سازگاری با کم آبی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات کم آبی استان در کنار مدیریت مصرف آب در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی، با مدیریت مصرف آب شرب استان نیز می‌توان در برداشت حجم قابل توجهی از آب سفره‌های زیرزمینی صرفه‌ ‎ جویی نمود که این کار با ارائه بسته‌های تشویقی در ماه آینده در دستورکار قرار دارد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..