معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواستار شد:

برنامه ریزی برای حرکت به سمت تبیین راهکارهای عملیاتی در بازآفرینی شهری یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد توجه به بافت های تاریخی و میانی را راه حل مناسبی برای رفع عدم یکپارچگی در شهر دانست و گفت: برنامه ریزی برای حرکت به سمت تبیین راهکارهای عملیاتی در بازآفرینی شهر یزد یکی از اولویت های مهم عمرانی در استان است.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در گفت و گو با خبرگزاری مهر ضمن بیان اینکه ورود دولت در طرح بازآفرینی شهری نکته مهم و اثرگذاری می باشد، بیان کرد: بافت های تاریخی و فرسوده به علت قدمت و در اکثر موارد فرسودگی و فقدان تاسیسات و خدمات اولیه برای زندگی شهری تبعات اجتماعی نامناسبی به همراه دارد که بازآفرینی و بهسازی آن برای جلوگیری از مهاجرت و ناکارآمدی این قسمت از مناطق مسکونی ضرورتی انکار ناپذیر در شرایط حاضر می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: در حال حاضر موضوع بازآفرینی شهری یکی  از دو پروژه مهم و اساسی کشور قلمداد می شود که برای حل آن در استان یزد باید برنامه ریزی مدون، دقیق و مرحله ای داشته باشیم و تلاش استان برای تحقق این امر به صورت جدی ادامه می یابد.
« محسن صادقیان » افزود: از پیامدها و آثار عدم توجه جدی و ساختارمند به موضوع بازآفرینی شهری می توان به کاهش تعلق ساکنان به محلات اشاره که مهاجرت بی رویه به سایر قسمت های شهری را به همراه دارد و  بر این اساس بافت شهری غیر متوازن شده و زمینه برای رشد آسیب های اجتماعی برآمده از این اتفاق فراهم می شود.
معاون استاندار یزد حضور و مشارکت مردمی برای احیاء و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری را حائز اهمیت دانست و گفت: توجه به رویکرد محله محوری با توجه به پتانسیل های موجود در شهر یزد لازم است و از سوی دیگر باعث رونق روابط اجتماعی در مناطق مختلف شهر می شود.
صادقیان ادامه داد: بافت های تاریخی ، سکونت گاه های غیر رسمی،‌ بافت های حاشیه ای و ناهمگون شهری از جمله مراکز هدف بازآفرینی شهری است که باید در هر قسمت باتوجه به رویکرد خاص آن محل احیاء و بازسازی شود.
وی خاطرنشان کرد: هدف از بازآفرینی شهری و برنامه تجدید حیات محلات، ارتقای شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، توسعه و بهبود زیرساخت های شهری، تامین خدمات شهری مورد نیاز و تقویت نهادهای مدیریت محلی با توجه به ظرفیت های موجود در استان یزد است.
صادقیان گفت: در برش استانی بازآفرینی شهری و فرآیند پیش رو باید اطمینان حاصل شود که برنامه ها و طرح های در نظر گرفته شده در مسیر اهداف توسعه شهری و آمایش سرزمین قرار گرفته است یا خیر و از سوی دیگر اهداف واضح، عملیاتی و مشخص  و قابل گسترش با کیفیت مطلوب به مکان های مختلف را به همراه داشته باشد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در راستای نوسازی بافت های فرسوده شهری، دولت‌های یازدهم و دوازدهم مدل‌هایی را ترسیم کرده و شاکله آن‌ها را در قالب طرح "پیشگام" ارایه نموده است که با تصویب آن در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ پیش بینی می شود از شهریورماه سال جاری روند اجرایی آن آغاز شود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..