معاون استاندارد یزد:

اعتماد، شرط اساسی مصرف کالای ایرانی است

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان یزد گفت: برای این که مردم به سمت حمایت، خرید و مصرف کالاهای ایرانی بروند، باید اعتماد آنها به تولیدات داخلی جلب شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین اصغرزاده» در نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان واحدهای تولیدی استان، ادامه داد: تبلیغات منفی سال‌های اخیر برخی از دلالان خرید و فروش کالا نسبت به تولیدات داخلی، اعتماد مردم درخصوص استفاده ازمحصولات ایرانی را به حداقل رسانده است که ضرورت دارد تمام طبقات و لایه‌های اجتماع دست به دست یگدیگر دهند و نسبت به اعتماد سازی اقدام کنند.

 
وی که در کارگروه فرهنگ‌سازی حمایت از کالاهای ایرانی با اولویت تولیدات بومی و یزدی سخن می‌گفت، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی امروز جامعه، عموم مردم به دنبال خرید کالاهای ارزان و با کیفیت هستند که ضروری است صنعتگران و تولیدکنندگان مردم محور باشند و نسبت به برآورده کردن خواست مشتریان خود برنامه‌ریزی کنند.
 
این مسئول تصریح کرد: مسئولان و کارشناسان اداره کل استاندارد استان و همچنین آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی و نمونه‌برداری همکار، نهایت تلاش خویش را در استمرار و تضمین کیفیت فرآورده‌های تولیدی و خدمات استان دارند، ضمن این که آماده دریافت و پذیرش پیشنهاد‌ها و انتقادهای مراجعان نیز هستیم چرا که باور داریم در قالب انتقاد‌ها معایب و نقائص اداره کل معلوم و متعاقب آن می‌توانیم خدمات بهتری را به شهروندان خوبمان ارائه دهیم. 
 
معاون استاندارد افزود: تحقق بند ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری، مبنی بر افزایش پوشش استاندارد به کلیه محصولات داخلی و ترویج آنها، بستر را برای حمایت از کالاهای ایرانی و خرید و مصرف آن‌ها را فراهم میکند.
 
اصغر‌زاده در پایان سخنان خود گفت: با توجه به سیاست‌های جدید سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت‌های ما بر تولید، بازار و کالاهای صادراتی بیشتر و منظم‌تر شده است به گونه‌ایی که متعاقب، نمونه‌برداری و دریافت گزارش‌های آزمون، در صورت عدم استمرار کیفیت و مطابق نبودن با استانداردهای مربوطه پس از طی ضوابط و مقررات اداری نسبت به تعلیق و حتی ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد مربوطه اقدام می‌شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..