معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد:

اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های استان در عملیات اجرایی و تخصیص بودجه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بر اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های استان از نظر قرار گرفتن در صف اجرا و تخصیص بودجه تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست بخشداران استان که در شهرستان اشکذر برگزار شد ضمن تأکید بر ورود و نظارت بخشداران به پروژه‌های عمرانی و استفاده بهینه از اعتبارات استانی، خواستار اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها از نظر قرار گرفتن در صف اجرا و تخصیص بودجه گردید تا از این طریق حداکثر دسترسی به اهداف محقق شود.

«محسن صادقیان» با اشاره به اهمیت پروژه ترسیب در خصوص توسعه و اشتغال پایدار روستایی و بهبود شاخص‌های توسعه انسانی، از اجرای ۲۱ پروژه ترسیب در ۲۱ بخش استان خبر و ادامه داد: در این زمینه می‌توان از همکاری دستگاه‌های اجرایی و تجارب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان استفاده نمود و با تعیین اولویت‌های هر بخش براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آن بخش و برنامه‌ریزی تدوین شده، اهداف پیش‌بینی شده در سال‌های آتی محقق شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه اولویت ردیف‌های اعتباری تبصره ۱۸ قانون بودجه و ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای، بحث اشتغال است، افزود: بخشداران اقدامات لازم نسبت به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار در مناطق روستایی و شناسایی استعدادها و قابلیت‌های مناطق را انجام دهند.
وی با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات ارزش افزوده و واریز مستقیم اعتبارات به حساب دهیاری‌ها حتی روستاهای فاقد دهیاری، از نظارت جدی دستگاه‌های نظارتی بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات خبرداد و خواستار مدیریت هدفمند هزینه‌کرد اعتبارات شد.
صادقیان در پایان سخنان خود از تشکیل ۱۱ جلسه کمیته سازگاری با کم آبی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات کم آبی استان در کنار مدیریت مصرف آب در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی، با مدیریت مصرف آب شرب استان نیز می‌توان در برداشت حجم قابل توجهی از آب سفره‌های زیرزمینی صرفه‌‎جویی نمود که این کار با ارائه بسته‌های تشویقی در ماه آینده در دستورکار قرار دارد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..