مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد:

مساجد جوانان و نوجوانان را به کتابخانه‌ها جذب کنند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد با بیان این‌که کتابخانه‌های استان در جوار مساجد ساخته شدند، گفت: استانداردسازی کتابخانه‌ها اولویت جدی اداره کتابخانه‌های عمومی استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوز«رقیه دوست فاطمی‌ها» با بیان این‌که تعداد زیادی از کتابخانه‌های استان در جوار مساجد هستند، اظهار کرد: باید از ظرفیت این کتابخانه‌ها به درستی استفاده شود .

 
وی با اشاره به این‌که مردم به کتابخانه‌ها نگاهی سنتی همانند قبل دارند، افزود: این در حالی است که بسیاری از کتابخانه‌های استان به شیوه مدرن اداره  و برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری در کتابخانه‌ها برای اقشار مختلف برنامه اجرا می‌کنند .
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به فعال‌سازی بخش کودک در بسیاری از کتابخانه‌های استان، گفت: با خلاقیتی که در اداره و تجهیز بخش کودک کتابخانه‌ها صورت گرفته، شاهد جذب بسیاری از کودکان به کتابخانه‌ها هستیم .
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استان یزد در بهترین دوره مدیریت فرهنگی است و اگر قرار است اتفاقی بیافتد، زمینه مناسبی برای آن فراهم شده است و ما نیز باید از آن استفاده کنیم .
 
دوست فاطمی‌ها عنوان کرد: در زمینه کتابخانه‌ها به دنبال استانداردسازی هستیم که اکنون نیز بیش از ۳۰ مورد از آنها بازسازی و تجهیز شدند ضمن این‌که طرح‌های متعدد و متنوعی نظیر « ۱۰۰ مدرسه، ۱۰۰ کتابخانه» را دنبال کرده‌ایم تا بتوانیم شاهد جذب نوجوانان به کتابخانه‌ها باشیم و در مساجد نیز می‌توانیم نظیر این طرح را اجرا کنیم .
 
وی در پایان تاکید کرد: اصلی‌ترین هدفی که از اجرای طرح‌های مختلف دنبال می‌کنیم، برنامه‌ریزی برای کتابخانه‌ها و جذب اقشار مختلف به ویژه نوجوانان است که امیدواریم این هدف با همکاری نهادهای مختلف از جمله مساجد محقق شود .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..