تولید محتوی دینی و مذهبی در کشور پایین است

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد بومی‌سازی و نگاه جهانی را دو موضوع در دستور کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «مصطفی گرجی» در نشست با مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، گفت: بومی‌سازی یکی از تاکیدات کانون مساجد است اما فراتر از آن نیز باید نگاهی جهانی داشته باشیم تا بتوانیم فعالیت‌های خود را به صورت جهانی انتشار دهیم. 

 
وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان ظرفیت‌هایی در زمینه جامعه آماری هستند که می‌توان به خوبی از آن استفاده کرد. 
 
گرجی خاطرنشان کرد: می‌توانیم با هم‌افزایی با دستگاه‌های استانی به نوعی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی گام برداریم و اثرگذاری بیشتری داشته باشیم. 
 
«اکرم فداکار» مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این نشست گفت: تولید محتوای در مسائل مذهبی و دینی بسیار پایین است، در صورتی که برخی از کشورها مانند مالزی با ایجاد محتوا به نوعی درآمدزایی نیز دارند. 
 
وی افزود: تولید محتوای زبان فارسی و مذهبی با توجه به آمارها رو به رشد است اما باید بیش از این‌ها تلاش داشته باشیم و محتوای متناسب با جامعه ایجاد کنیم. 
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما ارتباط با جوانان و هدایت آنها به سمت موضوعات فناورانه و مهارتی است. 
 
وی بیان کرد: ما مسئولیت ایجاد زیرساخت‌ها را داریم اما می‌توانیم با هم‌افزایی با دستگاه‌ها به نوعی در جهت ایجاد محتوا گام برداریم. 
 
فداکار گفت: ما در جامعه ابزارهای مختلف در جهت استفاده به روز از اطلاعات را داریم اما متاسفانه محتوای متناسب با جامعه خود را نداریم که بایستی به نوعی با ایجاد محتوا تلفیق مناسب را داشته باشیم. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..