مسئول خانه معدن استان خبر داد؛

برگزاری چهارمین همایش ملی «نقش معدن در توسعه اقتصادی کشور» در یزد

مسئول خانه معدن استان یزد با بیان این‌که بیش از 11 هزار نفر در معادن استان اشتغال دارند، گفت: چهارمین همایش ملی«نقش معدن در توسعه اقتصادی کشور»31 خردادماه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«سعید افضلی‌پور» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های خانه معدن استان برگزار شده است، اظهار کرد: خانه معدن استان یزد به عنوان تشکلی رسمی و دارای مجوز چهار سال است که فعالیت‌های معدنی استان را بررسی و ساماندهی می‌کند.

 
وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، بازدیدهای فنی و تخصصی از صنایع معدنی و برگزاری همایش ملی سالانه «نقش معدن در توسعه اقتصادی کشور»، از جمله برنامه‌های انجام شده و در دستور کار خانه معدن استان یزد است.
 
مسئول خانه معدن استان یزد در ادامه با بیان این‌که استان یزد دومین استان معدنی کشور است، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در ۵۴۵ معدن استان در حال فعالیت هستند.
 
افضلی‌پور با اشاره به سابقه ۵۰ ساله ایران در تولید سنگ آهن، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۳۹۸ استان یزد به یکی از قطب‌های تولید کننده سرب و روی کشور تبدیل شود.
 
وی وجود سایر ذخایر معدنی که هنوز به بهره برداری نرسیدند را از دیگر ظرفیت‌های معدنی استان یزد دانست و بیان کرد: استان یزد از جمله استان‌های برتر کشور در حوزه اقتصادی است.
 
مسئول خانه معدن استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال چهارمین همایش ملی «نقش معدن در توسعه اقتصادی کشور» به میزبانی استان یزد و با همکاری خانه معدن استان،‌ برگزار می‌شود، گفت: این همایش ملی پنج شنبه ۳۱ خردادماه با حضور مقامات ارشد وزارت صنایع، سازمان جنگل‌داری و محیط زیست به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
 
افضلی پور«فرآوردهای معدنی» برای توسعه و رشد توسعه اقتصاد کشور را رویکرد اصلی همایش ملی نقش معدن در استان یزد دانست و بیان کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های معدنی یزد از دیگر برنامه‌های در دستور کار خانه معدن استان یزد است.
 
وی حضور اعضای شورای عالی معادن کشور را از جمله ویژگی‌های این دوره همایش ملی نقش معدن در توسعه اقتصادی کشور عنوان کردو افزود: تشویق معادن برای حرکت به سمت تولید فرآوری، صادرات مواد خام معدنی را کاهش می‌دهد.
 
مسئول خانه معدن استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در قانون پیش‌بینی شده که معادن موظفند ۱۵ درصد از درآمد خود را برای توسعه زیرساخت‌های شهرها و روستاهای همجوار  خود هزینه کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت در این بخش تعهدات خود در قبال معادن را انجام نداده است.
 
نماینده خانه معدن ایران در استان با بیان این‌که دولت طی سه سال گذشته در بحث بخشودگی حقوق دولتی و جرائم معدن کاران به خوبی عمل کرده است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام معادن فلز کشور و استان یزد ارز حاصل خود را به داخل کشور منتقل می‌کنند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..