امام جمعه میبد:

مسئولان در بحث انرژی هسته ای طبق برنامه رهبری حرکت و اقدام کنند

امام جمعه میبد و رئیس حوزه های علمیه کشور با تاکید بر هوشیاری مسئولان در برابر بیگانگان گفت: مسئولان در بحث انرژی هسته ای طبق برنامه رهبری حرکت و اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: عید فطر، عید بندگی و پایان یک ماه رقابت در خوبی و انجام اعمال نیک است و از خداوند متعال می خواهیم که روحیه عبادت، دستگیری از خلق خدا و کمک به محرومان را در دیگر ایام سال نیز در ما تقویت کند.

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از کالای ایرانی را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: با توجه به تحریم‌ها و فشارهای بیرونی باید برای تولید داخلی همچنین اقتصاد مقاومتی و رونق بخشیدن به مصرف کالاهای داخلی اهمیت ویژه ای قائل باشیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از کالای ایرانی را به درستی اجرا کنیم.
 
اعرافی با بیان اینکه امروز ما در مقابل آسیب‌های اجتماعی فراوانی قرار داریم، تأکید کرد: مقابله با اعتیاد و فساد و مشکلات خانوادگی نیازمند عزم و همت عمومی است و همه باید تلاش کنیم تا این مشکلات برطرف شود.
 
رئیس حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث حوزه های انتخابیه در مجلس تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشور انتظار داریم در تعیین حوزه‌های استان این نکته مهم را رعایت کنند که شهر میبد به‌عنوان دومین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان یزد بعد از مرکز استان، باید حوزه انتخاباتی مستقل داشته باشد.
 
اعرافی همچنین با اشاره به موضوع آب و محیط ‌زیست که از موارد مهم و حیاتی استان هستند، تصریح کرد: اقداماتی که در انتقال چند خط آب به استان آغاز شده، قابل تقدیر است اما از دستگاه‌های مسئول انتظار داریم پروژه آب‌رسانی به استان را مهم بشمارند و تکمیل کنند.
 
وی تاکید کرد: مردم نیز باید در مصارف خانگی و کشاورزی و صنعتی رعایت الگوی مصرف را داشته باشند ضمن اینکه معتقدیم مشکل آب در حوزه صنعت به دلیل موقعیت ویژه استان باید به سرعت حل شود.
 
امام جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی و تحریم‌هایی قرار داریم که جز با شجاعت و مقاومت نمی‌توان در برابر آن‌ها ایستاد، تأکید کرد: از دولت و مسئولان انتظار داریم توان موشکی و دفاعی را افزایش دهند و همچنین زورگویان عالم نیز بدانند که این ملت بزرگ در برابر این زیاده‌خواهی‌ها خواهند ایستاد و خواب‌های آشفته آن‌ها به هیچ نحو تعبیر نخواهد شد.
 
اعرافی با تأکید بر اینکه توان موشکی و دفاعی و هسته‌ای ما سرمایه ملت است و باید به‌درستی به آن توجه شود، گفت: مسئولان و دولت باید با مبارزه با فساد، اعتماد مردم را جلب کنند و همچنین انتظار می رود در قراردادهای بین المللی نهایت دقت صورت گیرد تا بیگانگان از منفذ قراردادها به سمت منابع ملی و اسلامی نفوذ نکنند و مسئولان باید این هوشیاری را داشته باشند و در برنامه هسته‌ای باید مطابق برنامه راه رهبری حرکت کنند.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..