سه اثر تاریخی مهریز مرمت می‎‎شود

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز گفت: عملیات مرمت و بازسازی خانه اخوان، مسیر گردشگری قلعه بهادران و قلعه مهرپادین این شهرستان به عنوان سه اثر تاریخی و فرهنگی آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز «محمدرضا صمدیانی» در مورد خانه اخوان طباطبایی گفت: این خانه تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار است و در محله مهرپادین قرار دارد.

 
وی افزود: قلعه بهادران مربوط به سده هشتم هجری قمری است که در روستای مهدی آباد بخش مرکزی مهریز واقع است و قلعه مهرپادین نیز مربوط به سده هشتم هجری قمری است که دارای دو حصار و باروی دفاعی و ۹ برج مدور است و دور تا دور آن را خندقی عظیم احاطه کرده و فضاهای داخلی قلعه در دو حصار آن محصور است.
 
به گفته صمدیانی، عملیات شامل بهسازی اطراف قلعه بهادران و همچنین مرمت بادگیر، برج و پشت بام قلعه مهرپادین و بخشی از خانه اخوان است.
 
وی ادامه داد: برای اجرای عملیات ۱.۵میلیارد از محل اعتبارات دولتی تامین و هزینه می ‎‎ شود.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۶ با صرف ۱۰ میلیارد ریال بودجه استانی، ۴۰ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان مهریز مرمت و بهسازی شد.
 
صمدیانی مهمترین این بناها را باغ پهلوانپور، بافت تاریخی و مجموعه مهرپادین، قلعه باغ دهوک، بخشی از خانه اخوان و قلعه دهستان بهادران ذکر کرد.
 
وی با اشاره به این که بیشتر آثار تاریخی منطقه نیاز به مرمت دارند، ادامه داد: برای مرمت و بهسازی آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان به بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که همکاری مسئوولان و همراهی بخش خصوصی را طلب می‏‏ کند. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..