ضرورت توجه دهیاران به هزینه‌های جاری، عمرانی و مدیریت منابع

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در نشست مشترک بخشداران استان خواستار توجه دهیاران به هزینه های جاری، عمرانی و مدیریت منابع مالی شد.

به گزارش یزدی نیوزنشست مشترک بخشداران استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، فرماندار اشکذر و بخشداران استان در سرای محبت شهرستان اشکذر برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، انتصابات بخشداران جدید را تبریک گفت و از زحمات بخشداران سابق تقدیر و تشکر نمود.
«محمد یارمند» با اشاره به افزایش اعتبارات تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، بیان کرد: این افزایش اعتبارات نیازمند توجه به نحوه تعیین و تصویب طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی دهیاری‌ها و تلاش مضاعف دهیاران می‌باشد و همچنین نظارت جدی‌تر بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات واگذار شده، از سوی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: دهیاران وظیفه دارند به منظور جلوگیری از راکد ماندن حساب دهیاری‌ها و ارتقای بهره‌وری و عملکرد دهیاری، در کمترین زمان ممکن حداکثر تا پایان دوره بودجه دهیاری، نسبت به هزینه‌کرد هدفمند اعتبارات و درآمدها در راستای نیازمندی‌های عمرانی و خدماتی روستاها اقدام نمایند.
یارمند خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها باید با مدیریت مصرف منابع در هزینه‌های جاری و عمرانی و نیز توجه به نیازمندی‌های عمرانی اقدامات مناسب‌تری نسبت به سابق انجام دهند تا مردم شریف روستا طعم خدمات دولت تدبیر و امید در روستاها را بچشند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال روستایی و تأثیر آن بر توسعه و رشد اقتصادی، افزود: موضوع ترسیب کربن که بصورت پایلوت در دو شهرستان به اجرا درآمده و تأثیرات قابل توجهی در زمینه توسعه و پایداری روستا بدنبال داشته است؛ در سال ۹۷ در دستورکار دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قرار دارد.
یارمند در پایان سخنان خود با بیان اینکه در سال گذشته به کمک تلاش های انجام شده در بخش‌ها، استان یزد رتبه اول آموزش دهیاری‌ها را کسب نمود، گفت: در سال جاری نیز بیش از ۱۶ دوره آموزشی شامل ۱۴ دوره تخصصی و ۲ دوره عمومی درنظر گرفته شده است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..