مدیرکل ثبت احوال استان یزد:

آمار ازدواج در میبد ۱۸ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان یزد از کاهش ۱۸ درصدی آمار ازدواج در شهرستان میبد به عنوان پرجمعیت ترین شهرستان استان، پس از یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی مکرمی در دیدار با آیت الله اعرافی، امام جمعه شهرستان میبد و رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور به تشریح فعالیت های اداره ثبت احوال استان یزد پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت هایی که ثبت احوال پس از ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق دارد، صدور کارت ملی و شناسنامه هوشمند است.

 
وی با اشاره به اقداماتی که در این زمینه در شهرستان میبد انجام شده است، بیان کرد: تاکنون برای ۶۰ درصد افراد واجد شرایط در شهرستان میبد، کارت ملی هوشمند صادر و به متقاضیان آن تحویل شده است.
 
مکرمی با اشاره به وضعیت آماری وقایع چهارگانه حیاتی در میبد عنوان کرد: در سال گذشته میزان وفات دو درصد افزایش و میزان ولادت سه درصد کاهش داشته است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان یزد خاطرنشان کرد: همچنین آمار ازدواج در این شهرستان طی سال گذشته با کاهش ۱۸ درصدی و آمار طلاق نیز با کاهش هشت درصدی مواجه بوده است.
 
وی از علاقه والدین میبدی به انتخاب نامهای ابوالفضل، امیرعلی، امیرعباس، علی و امیرحسین برای نوزادان پسر و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، حلما و ریحانه نیز برای نوزادان دختر در سال ۹۶ خبر داد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..