مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد:

ظرفیت کتابخانه های جوار مساجد یزد به درستی مورد استفاده قرار گیرد

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد خواستار بهره گیری مناسب از ظرفیت کتابخانه های جوار مساجد استان یزد شد.

به گزارش یزدی نیوزرقیه دوست فاطمی‌ها در جلسه امضای تفاهمنامه میان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و نهاد کابخانه های عمومی یزد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کتابخانه های استان در جوار مساجد شکل گرفته است، اظهار داشت: باید از ظرفیت این کتابخانه ها به درستی استفاده شود.

 
وی با اشاره به اینکه مردم به کتابخانه ها نگاهی سنتی همانند قبل دارند، عنوان کرد: این در حالی است که بسیاری از کتابخانه های استان به شیوه مدرن اداره می شوند و برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری در کتابخانه ها برای اقشار مختلف برنامه اجرا می کنند.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به فعال سازی بخش کودک در بسیاری از کتابخانه های استان، تصریح کرد: با خلاقیتی که در اداره و تجهیز بخش کودک کتابخانه ها صورت گرفته، شاهد جذب بسیاری از کودکان به کتابخانه ها هستیم.
 
 دوست فاطمی‌ها ادامه داد: اینکه ما از تفکرات بسته دور شویم و مردم را نیز از این افکار دور کنیم به خوبی می توانیم مردم را جذب کرده و مساجد و کتابخانه ها را پرشورتر کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: استان یزد در بهترین دوره مدیریت فرهنگی است و اگر قرار است اتفاقی بیافتد، زمینه مناسبی برای آن فراهم شده است و ما نیز باید از آن استفاده کنیم.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد عنوان کرد: در زمینه کتابخانه ها به دنبال استانداردسازی هستیم که اکنون نیز بیش از ۳۰ مورد از آنها بازسازی و تجهیز شده اند ضمن اینکه طرح های متعدد و متنوعی نظیر «۱۰۰ مدرسه، ۱۰۰ کتابخانه» را دنبال کرده ایم تا بتوانیم شاهد جذب نوجوانان به کتابخانه ها باشیم و در مساجد نیز می توانیم نظیر این طرح را اجرا کنیم.
 
دوست فاطمی‌ها تاکید کرد: اصلی ترین هدفی که از اجرای طرح های مختلف دنبال می کنیم، برنامه ریزی برای کتابخانه ها و جذب اقشار مختلف به ویژه نوجوانان است که امیدواریم این هدف با همکاری نهادهای مختلف از جمله مساجد محقق شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..