فریاد مردم شاهدیه از گزش پشه‌ها به گوش مسئولان نرسید

عضو شورای شهر شاهدیه با تایید موضوع هجوم پشه‌ها و مزاحمت آنها برای مردم این شهر، می‌گوید: تاکنون بیش از 10 مرتبه با مسئولان مربوطه برای بررسی و رفع مشکل مکاتبه کرده‌ایم ولی برخی کلاً منکر چنین مشکلی هستند.

به گزارش یزدی نیوز«حسین سلطانی» ، به دنبال گلایه‌های مردم شاهدیه از مزاحمت پشه‌های نسبتاً بزرگی که آنها را ناشی از پساب تصفیه‌خانه شهر یزد می‌دانند، اظهار می‌کند: از زمانی که پساب فاضلاب شهری در حد فاصل شهرهای یزد و زارچ ایجاد شده است، حدود چهار هزار نفر از ساکنان این منطقه درگیر مشکلات آن شده‌اند.

 
وی می‌گوید: پشه‌ها که در فصول گرم به خصوص اواخر بهار و اوایل تابستان مشاهده می‌شوند، امسال در مقایسه با سنوات گذشته با توجه به اقلیم و تجمع آب در این تصفیه‌خانه، فضای بهتری برای رشد پیدا کرده و شدید‌تر از گذشته برای مردم ایجاد مشکل کرده‌اند.
 
این مسئول در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل، بیان می‌کند: هرچند مردم از این مشکل گلایه‌مند هستند ولی شرکت آب و فاضلاب و متولیان اظهار می‌کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد! 
 
وی در این باره تصریح می‌کند: شرکت آب و فاضلاب به طور مکرر و هر ساله در این منطقه سم‌زدایی می‌کند و روش‌های مختلفی برای مقابله با حشرات موذی و مزاحم دارد اما به گفته اهالی ساکن بلوار جمهوری تا منطقه زارچ، این مشکل هنوز برطرف نشده و مردم نسبت به رفع نشدن این مشکل، معترض هستند. 
 
سلطانی در رابطه با پیگیری‌های مکرر شورای شهر شاهدیه در این مورد نیز عنوان می‌کند: تاکنون بیش از ۱۰ مرتبه با متولیان و مسئولان مربوطه در این خصوص مکاتبه داشته‌ایم و حتی از ادارات محیط زیست و بهداشت نیز خواستار رسیدگی و تایید موضوع اعلام شده از سوی شرکت آب و فاضلاب مبنی بر نبود مشکلی در این رابطه بوده‌ایم ولی تاکنون موفق به دریافت پاسخی از این دستگاه‌ها نشده‌ایم. 
 
وی اضافه می‌کند: هر چند بنده و دیگر اعضای شورای شهر تخصصی در این حوزه نداریم و قطعاً شرکت آب و فاضلاب هم دفاعیاتی در این مورد دارد اما لازم است تا مسئله مذکور بررسی و پیگیری و برای مردم اطلاع‌رسانی شود.
 
عضو شورای شهر شاهدیه تاکید می‌کند: به هر حال، متولیان چنین موضوعاتی باید منشاء تولید این پشه‌ها را که در حین مهاجرت، همه  مردم را درگیر می‌کنند، شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
 
وی می‌گوید: البته در این راستا نیز قرار است که در نشستی که اواخر تیرماه برگزار می‌شود، مزاحمت پشه‌ها از طریق مسئولان مربوطه موشکافی و ضمن اطلاع‌رسانی لازم به مردم، در صورت امکان نسبته به رفع این مشکل اقدام شود.
 
سطانی در پایان تاکید می‌کند: حتی اگر عامل اصلی هجوم این پشه‌ها، پساب فاضلاب یزد باشد باید راهکاری مانند انتقال این پساب اجرایی و مشکل رفع شود.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..