مدیرکل مدیریت بحران استانداری تأکید کرد:

لزوم آمادگی دستگاه‌ها استان یزد برای گذر از بحران کم آبی

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی ١٤ گانه مدیریت بحران در سطح استان، بر آمادگی دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای گذر از بحران کم آبی تاکید کرد

به گزارش یزدی نیوز«هادی هادی‌نسب» در اولین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تفت با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای کسب آمادگی اظهار کرد: دستگاه‌های عضو شورا باید مانورهای کسب آمادگی را در سطح دستگاه و بین دستگاهی برگزار کنند تا از آمادگی لازم در زمان وقوع بحران برخوردار شوند .

 
وی افزود: اگر در مراحل پیش بینی، پیشگیری و آمادگی، خوب عمل نماییم در زمان وقوع بحران می‌توانیم جلوی بسیاری از خسارت‌ها را بگیریم .
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تشکیل و برگزاری جلسات کارگروه‌های ١٤ گانه شورای مدیریت بحران را مهم دانست و گفت: کارگروه‌های تخصصی ١٤ گانه مدیریت بحران در سطح استان و شهرستان‌ها باید تشکیل شوند تا مخاطرات مرتبط احصا و برای پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی لازم انجام شود .
 
هادی‌نسب در ادامه به مشکل کم آبی در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی که در سطح استان صورت گرفته، مقرر شد دستگاههایی که خودرو حمل آب در اختیار دارند با شرکت آب و فاضلاب روستایی جهت تامین آب ۳۵۰ روستا همکاری نمایند .
 
این مقام مسئول وضعیت آب در سطح استان را خطیر دانست و با تاکید بر مدیریت بهینه مصرف آب، بیان کرد: مردم استان یزد همیشه مردمی صرفه جو  بودند و قدر آب را می‌دانند اما با توجه به وضعیت خشکسالی‌های پی در پی و کمبود آب می بایست اقدامات بیشتری در زمینه صرفه جویی صورت پذیرد .
 
وی در خصوص تامین اعتبارات مرتبط با مدیریت بحران در دستگاه‌ها گفت: اعتبارات ماده ١٠ و ١٢ می‌بایست از طریق خود دستگاه‌ها پیگیری شود و در این زمینه مکاتباتی با ادارات مرکز استان، اعتبارات مدیریت بحران در سطح دستگاه‌ها در سال جاری انجام شده است .
 
مدیرکل مدیریت بحران استاندار یزد به آفت مگس مدیترانه ای باغ های انار شهرستان تفت نیز اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده، سال گذشته معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در یزد حضور یافت و از نزدیک در جریان این موضوع قرار گرفت که توانستیم اعتبار لازم برای جبران خسارت سال گذشته را کسب نماییم و منتظر تخصیص آن هستیم .
 
وی در پایان سخنان خود به موضوع بیمه اماکن مسکونی و تجاری اشاره کرد و گفت: موضوع بیمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید فرهنگ بیمه در جامعه گسترش یابد که در این زمینه تسهیلات خوبی نیز پیش بینی شده که شهرداران و بخشداران می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده نمایند .
 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..