آغاز اجرای طرح پیوند مساجد با نوجوانان در مهریز

دبیر اجرایی طرح پیوند نوجوانان با مساجد مهریز از آغاز اجرای طرح پیوند مساجد با نوجوانان در مهریز خبر داد و گفت: این طرح در مسجد صاحب‌الزمان مهریز با شرکت 200 نوجوان برای اولین بار آغاز شده است.

به گزارش یزدی نیوز «محمد حسن علیان» افزود: دانش‌آموزان کلاس‌های پنجم تا هفتم ابتدایی در سطح شهرستان شناسایی شده‌اند و برای آنان برنامه‌های آموزشی رو‌خوانی، جزء‌خوانی و قرائت قرآن کریم، حدیث‌خوانی و برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی روزانه برگزار می‌شود. 

 
وی افزود: هدف از اجرای این طرح جذب نوجوانان و جوانان به محیط مسجد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است و این طرح با هدف تربیت دینی و اخلاقی نوجوانان و جوانان با تاکید بر مسجد محوری، با همکاری دستگاه‌ها دولتی و نهادهای مردمی اجرا می‌شود. 
 
  وی ادامه داد: شیوه آموزشی  در این طرح  متفاوت‌تر از شیوه‌های آموزشی دیگر است و با توجه به موقعیت هیجانی و از طریق نشاط و بازی و روش‌های ریتمی مبانی به نوجوانان تعلیم داده می‌شود و از طریق گویش و تدریس مانند کلاس‌های درسی استفاده نمی‌شود. 
 
حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امام جمعه مهریز با حضور در جمع نوجوانان طرح پیوند نوجوانان با مساجد را طرحی با هدف تربیت دینی و اخلاقی نوجوانان با تاکید بر مسجد محوری دانست و گفت: از راه‌های انتظار فرج همین کلاس‌ها و همین آمادگی‌هاست. 
 
وی ادامه داد: تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد، ایجاد نشاط و شادابی معنوی در برنامه‌های مساجد برای پذیرش جوانان و نوجوانان، توسعه آموزش نیروی انسانی فعال در مسجد، مدرسه و خانه برای تعامل و برخورد مناسب با نوجوانان و جوانان و رونق‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی سازنده و اثرگذار از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..