اعزام ۴۰۰۰ مددجوی یزدی به اردوهای زیارتی

سال گذشته چهار هزار و 36 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد به اردوی زیارتی آموزشی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم اعزام شدند.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام «علی‌محمد اسلامی منش» معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی برای جامعه هدف تحت حمایت، گفت: اردو از جمله فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد پرورشی است که هم سو با فعالیت‌های تربیتی آموزشی کمیته امداد زمینه را برای رشد آگاهانه ایمانی و تقویت بنیه اعتقادی و تثبیت ارزش‌های اسلامی مددجویان تحت حمایت را فراهم می‌کند. 

 
وی بابیان این که برنامه‌های اردویی این نهاد با توجه به نیازهای تربیت دینی مددجویان متناسب‌سازی و برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته چهار هزار و ۳۶ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد به اردوی زیارتی آموزشی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم اعزام شدند. 
 
معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد با اشاره به این که کلاس‌های آموزشی متنوعی در کنار برگزاری اردو برای مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود، گفت: ۳۸ درصد مددجویان اعزامی به اردو در سال ۹۶ از مادران و دختران تحت حمایت، ۲۵ درصد زنان و مردان سرپرست خانوار، ۱۵ درصد سالمندان، ۱۴ درصد دانش آموزان، هفت درصد دانشجویان و طلاب علوم دینی و یک درصد جوانان در آستانه ازدواج بودند. 
 
وی بابیان این که ۸۲ درصد مددجویان اعزامی به اردو زن و ۱۸ درصد مرد بوده‌اند، ادامه داد: طی سال گذشته ۶۸۲ مددجوی تحت حمایت به اردوی زیارتی عتبات عالیات اعزام شدند که ۳۶۱ مورد مربوط به پیاده‌روی اربعین حسینی بوده است. 
 
اسلامی‌منش افزود: دو هزار و ۹۲۹ مددجو نیز به اردوی مشهد مقدس اعزام شدند که هزار و ۶۴۴ نفر از این مددجویان در قالب طرح شوق زیارت و با مشارکت خیران به زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) مشرف شدند، ۴۲۵ مددجو نیز به اردوی قم اعزام شدند. 
 
وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از اعتبار موردنیاز برای برگزاری اردوهای زیارتی از محل اعتبارات دولتی و ۴۷ درصد از محل کمک‌های مردمی و صدقه تأمین‌شده است، ادامه داد: ۴۷۴ میلیون تومان برای برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی مددجویان تحت حمایت استان یزد در سال ۹۶ هزینه شد. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..