برگزاری «شب فرهنگ و سنت‌های رمضان» در یزد

نشست فرهنگی«شب فرهنگ و سنت‌های رمضان» با حضور پژوهشگران و مسئولان فرهنگی استان به میزبانی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این نشست که با حضور ویژه«سیداحمد وکیلیان» نویسنده کتاب رمضان در فرهنگ مردم یزد،«زهره زنگنه» پژوهشگر فرهنگی کشور و «صدیقه رمضان خوانی» پژوهشگر برتراستان و نویسنده کتاب فرهنگ عامه مردم یزد برگزار شده است، کتاب «رمضان در فرهنگ مردم یزد» بازخوانی و تحلیل شد.

 
«زهره زنگنه» در این محفل ادبی و و فرهنگی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان یکی از متفاوت ترین ماه‌های سال است،‌اظهار کرد: استفاده از برکات معنوی ماه رمضان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید توسط مومنان انجام شود.
 
وی تببین هنرمندان ارزش‌های ماه رمضان را یکی از ضرورت‌های اجرایی در این خصوص دانست و بیان کرد: کتاب «رمضان در فرهنگ مردم یزد» سعی کرده با بیان و معرفی فرهنگ مردم ایران در ماه رمضان اهمیت و ارزش معنوی ماه خدا را برای دیگران تبیین کند.
 
این پژوهشگر فرهنگی و ادبی در مورد کتاب«رمضان در فرهنگ مردم یزد»،‌ اظهار کرد: ‌این کتاب تاکنون طی سه دوره و جمعاً با ۱۲ هزار جلد به زیور چاپ رسیده است.
 
وی با بیان این‌که کتاب«رمضان در فرهنگ مردم یزد» 12 بخش مختلف دارد،‌افزود: در بخش نخست این کتاب آداب و رسوم مردم یزد در ماه رمضان از خانه تکانی تا عبادت و ختم قرآن سی روزه بیان شده است.
 
«صدیقه رمضان‌خوانی» پژوهشگر برتر یزدی، نقش آفرینی هنرمندان و نویسندگان در راستای معرفی ارزش‌های دینی را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: حراست از مرزهای اعتقادی با پشتکار علمی و ادبی انجام می‌شود.
 
گفتنی است؛ در پایان نویسنده کتاب فرهنگ عامه در مورد آداب و رسوم مردم یزد در ماه مبارک رمضان نکاتی بیان کرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..