مدیرانی که پاسخگوی مردم نیستند استعفا بدهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به اهمیت پاسخگویی مسئولان و همچنین بیان اقدامات انجام شده به مردم،‌ گفت:‌ اگر مدیری حاضر به پاسخگویی نباشد حتما برای پست مدیریت در این دولت مناسب نبوده و باید هرچه سریعتر استعفا بدهد.

به گزارش یزدی نیوز با توجه به این‌که وابستگی، فساد اقتصادی، فساد اخلاقی و فساد سیاسی مدیران یکی از دلایل اصلی انقلاب علیه رژیم طاغوت بوده، رفتار صحیح و احساس مسئولیت مسئولان یکی از شعارهای جدی انقلاب اسلامی تعیین شده است.

 
مسئولان نظام همیشه زیر ذره‌بین مردم بوده و هستند تا جایی که در جمع خصوصی و خانوادگی خود در مورد باید و نبایدهای رفتاری مسئولان با یکدیگر بحث و گفت و گو می‌کنند.
 
رفتار صحیح و دلسوزانه مسئولان در برابر دغدغه مردم نقش مهمی در اعتماد بیش از پیش به اهداف نظام ایفا می کند. به همین منظور خبرگزاری ایسنا-منطقه یزد سعی کرده با تهیه گزارشی رفتار صحیح مسئولان و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران را از زبان مسئولان بازگو کند.
 
مطالبه‌گری حق مردم و پاسخگویی وظیفه مسئولان است
 
آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،پاسخگویی مناسب و کامل مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی را وظیفه شرعی و قانونی مدیران دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) در توصیه‌های خود به مدیران جمهوری انقلاب اسلامی از آنها خواسته که با درایت و صبوری به مسائل مردم رسیدگی و به آنها پاسخگو باشند.
 
وی پاسخگو بودن مسئولان را یکی از راهکارهای موثر در برای مقابله با توطئه نفوذ دشمنان و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کردو افزود: مطالبه‌گری حق مردم و پاسخگویی وظیفه مسئولان نظام است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که پاسخگویی مسئولان در دین اسلام از اهمیت والایی برخوردار است،‌گفت: با توجه به این‌که تمام قانون ها و اهداف جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی تعیین شدند، می‌توان گفت،‌معاد یکی از بارزترین آموزه‌های قرآن کریم در مورد اهمیت پاسخگویی است.
 
ناصری یزدی در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی برای پیشبرد هرچه بیشتر و بهتر امور هر جامعه، اظهارکرد: در دین اسلام نظارت یکی از سنت‌های الهی است که در قرآن کریم بارها مورد توجه قرار گرفته است.
 
امام جمعه یزد خطاب به مسئولان و دست اندرکاران،‌ تأکید کرد: رفع دغدغه مردم باید در اولویت جدی مدیران قرار گیرد.
 
تمام مدیران موظفند پاسخگوی مردم باشند
 
«علی زینی‌وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با بیان این‌که پاسخگویی مهمترین وظیفه مسئولان و نظام اسلامی، اظهار کرد: تمام مدیران موظفند اقدامات انجام شده در راستای ارائه خدمت هر چه بیشتر و بهتر را به مردم گزارش کنند.
 
وی رفع مشکلات مختلف جامعه را یکی از اولویت‌های اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران دانست و بیان کرد: اصحاب رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی نقش مهمی در ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم ایفا می‌کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در ادامه مردمی بودن را یکی از مهمترین ویژگی مدیران در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود:‌ مدیران جمهوری اسلامی نسبت به تمام افراد جامعه خود احساس مسئولیت می‌کنند.
 
زینی‌وند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در پاسخگویی مدیران در سطوح مختلف،‌ گفت: اگر مدیری حاضر به پاسخگویی نباشد حتما برای پست مدیریت در این دولت مناسب نبوده و باید هرچه سریعتر استعفا بدهد.
 
این مقام مسئول پاسخگویی را تکلیف جدی مسئولان و دست‌اندرکاران نظام دانست و بیان کرد:‌ همراهی و جذب مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف جامعه در پیشبرد اهداف نظام مستلزم پاسخگو بودن مسئولان و دست‌اندرکاران در حوزه‌ها و سطوح مختلف است.
 
معاون استاندار یزد در ادامه با اشاره به اهمیت واکنش مسئولان نظام در برابر دغدغه خاطر مردم، اظهار کرد: پاسخگویی به موقع و کامل مسئولان اعتماد عمومی به دولت و اقدامات در دستور کار را افزایش داده و مردم را برای همراهی بیشتر مسئولان تشویق می‌کند.
 
زینی‌وند خاطرنشان کرد: هیچ جامعه‌ای رشد نخواهد کرد مگر این‌که مردم و مسئولان آن جامعه با یکدیگر متحد و در پیشبرد امور کشور اتحاد داشته باشند.
 
پاسخگویی صادقانه وظیفه شرعی مسئولان نظام است
 
حجت الاسلام و المسلمین«سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این‌که در نظام جمهوری اسلامی دغدغه مسئولان خدمت به مردم است،‌ اظهار کرد:‌ مسئول به معنای پاسخگو بودن است و هر مسئول در حوزه فعالیت خود باید در همه حال پاسخگوی مردم جامعه باشد.
 
وی افزود: پاسخگو بودن یکی از اولین وظایف مسئولان است و اگر مسئولی در قابل دغدغه مردم واکنش نشان ندهد و آن طور که باید و شاید نسبت به رفع مشکل مردم پاسخگو نباشد، ‌یعنی به وظیفه خود عمل نکرده است.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با بیان این‌که برخی مواقع مردم در تنگناهای مختلف قرار گرفته و دغدغه خود را با روحیه‌ای خصمانه با مسئولان مطرح می‌کنند،‌گفت: صبوری و متانت در پاسخگویی مهمترین وظیفه مسئولان در پاسخ به دغدغه مردم است.
 
حسینی کوهستانی بررسی منطقی و مدیریت مدبرانه مشکلات مردم را یکی از اولویت‌های اجرایی مدیران در برخورد با شهروندان دانست و بیان کرد:‌ آن جایی که واقعاً مطالبات مردم به حق است مسئولان باید صادقانه پاسخگوی آنها باشند.
 
این مقام مسئول در پایان نادیده گرفتن مطالبات به حق مردم را خلاف منطق، شرع و قانون نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت:‌ برخورد صادقانه با مردم مهمترین رسالت مسئولان جامعه اسلامی در پاسخ به مطالبات مردم است.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..