معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

انگیزه و تحرک مدیران استان نیمی از کارها را نتیجه‌بخش خواهد کرد/ ضرورت حمایت از صنعت نساجی در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر حمایت کامل از صنعت نساجی در استان، گفت: انگیزه، تحرک و در میدان بودن مدیران استان 50 درصد از کارها را نتیجه‌بخش خواهد کرد.

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند»  در پنجمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با محوریت بررسی مشکلات و چالشهای صنعت نساجی استان در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، بیان کرد: انگیزه، تحرک و در میدان بودن یک مدیر ۵۰ درصد از کارها در استان را نتیجه بخش خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه پیگیر و دقیق استاندار محترم و مدیریت ارشد استان، وجود فضا و فرصت جدید و تقویت بدنه کارشناسی تیم اقتصادی استان شاهد تحولات مثبت در آینده نزدیک در این حوزه خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: خوشبختانه جلسات استان به سمتی پیش می رود که عملیاتی شده است، دستورکارها مشخص و هدفمند در جلسات مطرح می شود و مدیران استان باید بدانند که وقتی مصوبه ای پس از کار کارشناسی و بررسی های دقیق به تصویب می رسد لازم الاجراست و دستگاه ها باید نهایت همکاری را برای تحقق این مهم و اجرایی شدن مصوبات داشته باشند.
زینی وند خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه های نظارتی استان نیز با بدنه اجرایی هماهنگ هستند و تعامل لازم را دارند و این فرصت مغتنمی است که باید از آن برای خدمت بیشتر به مردم و رفع مشکلات استان و کشور استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به شرایط و وضعیت کشور گفت: خیلی از این مشکلات، امروز اتفاق نیفتاده و مربوط به گذشته است و برخی از آنها مانند افزایش قیمت خودرو و ارز واقعی نیست اما باید بجای بی قراری در انتقال مشکلات به جامعه، به مردم آرامش دهیم.
وی ادامه داد: امروز شایسته نیست از هر تریبونی چه تریبون مذهبی، سیاسی یا اجتماعی به التهاب جامعه بیفزاییم زیرا بسیاری از این موارد که بخش عمده ای از آن جنبه روانی دارد از خارج از کشور پمپاژ می شود.
 
 
صنعت نساجی برای یزد یک برند است
 
 
زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنعت نساجی برای استان یزد و کشور یک برند است بر لزوم حمایت از صنعت اشتغال‌زا و پر مصرف نساجی در استان تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: برای رونق این صنعت باید با فاصله گرفتن از تولید سنتی به سمت تولید دانش بنیان با تکیه بر وضعیت بازار حرکت کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نساجی، صنعتی پر اشتغال، کم آبخواه، سازگار با محیط زیست، کم سرمایه خواه و بومی است باید با کمک دانشگاه یزد و ایجاد هسته فکری، محصولات جدید را در این صنعت تولید و عرضه کرد.
زینی وند خاطرنشان کرد: با دسته بندی و اولویت دادن به مشکلات اصلی می توان، موانع استانی را به ویژه در ایجاد موزه و نمایشگاه دائمی در استان از سر راه برداشت و برای تصمیمات کشوری اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: میراث فرهنگی و شهرداری یزد باید به صورت جدی برای ایجاد نمایشگاه و موزه نساجی وارد میدان شوند، هزینه کنند و مطمئن باشند این بخش برای آنها نیز درآمدزایی خواهد داشت.
وی با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی و ظرفیت های آن در حوزه صنعت نساجی ادامه داد: باید در تمامی زمینه های اشتغال‌زا همچون نساجی از این ظرفیت استفاده کرد ولی نظارتها برای جلوگیری از انحراف وام با گرفتن تعهد محکم از متقاضیان انجام شود.
زینی وند با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا در استان افزود: باید با کالاهای قاچاق و نیمه قاچاق که مشابه آن در استان تولید می شود قاطعانه برخورد شود و به هیچ وجه نباید برای متخلفان تخفیف قائل شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: وقتی آنها با وارد کردن کالای قاچاق و به خطر انداختن اشتغال کشور و استان، به اصطلاح خانه ما را نابود می کنند چه اشکالی دارد، مال و اموال قاچاق آنها را توقیف و مصادره کنیم.
زینی وند در پایان سخنان خود بر لزوم تعیین تکلیف ناحیه صنعتی مریم آباد یزد و پیگیری اجرای طرح از سوی بخش خصوصی، اولویت به واحدهای موفق نساجی در دریافت تسهیلات فنی و اعتباری و ورود تولیدکنندگان برای دریافت وام رونق تولید و اشتغال فراگیر در صورت داشتن شرایط تأکید کرد.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..