بافت تاریخی یزد ردیف اعتباری گرفت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از اختصاص ردیف اعتباری در قانون بودجه سنواتی به نگهداری و مرمت بافت تاریخی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمجتبی حسینی پور» با اشاره به قرار گرفتن شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی از سوی یونسکو، تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریت استان، ردیف اعتباری در قانون بودجه سنواتی به این مهم اختصاص پیدا کرده است. 

 
وی در این رابطه به پیگیری‌های صورت گرفته در سفر اخیر دکتر نوبخت به یزد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداری و مرمت بافت تاریخی یزد را در فهرست نقاط و مناطق برخوردار از اعتبار منظور شده برای حفاظت و آماده سازی و مرمت آثار ثبت شده کشور در فهرست جهانی قرار داده است. 
 
رییس سازمان مدیریت با اظهار این که این اعتبارات به صورت ملی در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد تا با جذب این اعتبارات قدم‌های موثر در جهت حفظ بافت تاریخی برداشته شود. 
 
لازم به ذکر است، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در اجلاس کراکوف لهستان، حدود ۲۰۰ هکتار از عرصه بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی قرار داد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..