سهمیه 832 میلیاردی یزد در طرح اشتغال روستایی عشایری؛

دبیر کارگروه اشتغال استان: دو برابر سهمیه استان به بانک‌ها طرح معرفی کردیم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به سهمیه 832 میلیاردی استان در تسهیلات طرح اشتغال روستایی عشایری، از معرفی دو برابر این سهمیه طرح متقاضیان به بانکها خبر داد و خواستار سرعت عمل بانک‌ها در تأیید و تصویب طرح‌ها با توجه به محدودیت زمانی باقیمانده شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین ریاحی» در کارگروه تخصصی اشتغال استان که به ریاست استاندار یزد برگزار شد، گزارشی از وضعیت عملکرد دستگاه‌ها، بانک‌ها و شهرستان‌ها در جذب اعتبار اشتغال روستایی عشایری ارائه کرد و گفت: با دستور معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستاها و مناطق عشایری کشور اختصاص یافت. 

 
به گفته وی، در اجرای این طرح در مرحله اول ۸۳۲ میلیارد ریال به عنوان سهمیه یزد اعلام شده که دو برابر این مبلغ تاکنون طرح‌های متقاضیان به بانکها برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.
 
ریاحی در این باره تعداد طرح‌های مصوب مرتبط با جهادکشاورزی را ۷۲۶ طرح، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۱۰۰ طرح، صنعت، معدن و تجارت ۹۰ طرح، ارتباطات و فناوری اطلاعات شش طرح، ورزش و جوانان دو طرح و راهداری و حمل و نقل نیز یک طرح، اعلام کرد.
 
وی اضافه کرد: تاکنون از این تعداد ۵۱۱ طرح بعد از تصویب برای پرداخت تسهیلات به بانک کشاورزی، ۱۰۸ مورد به پست بانک، ۱۱۳ طرح به بانک توسعه و تعاون و ۹۹ مورد نیز به صندوق کارآفرینی امید ارسال شده است. 
 
ریاحی گفت: برای جذب سریع‌تر و بیشتر تسهیلات نیز مقرر شد که سه برابر سهمیه شهرستان‌ها، فرمانداران طرح‌های اشتغالزا را بررسی و جهت تایید به کمیته فنی استان ارسال کنند. 
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان کم تا پایان مهلت تعیین شده برای جذب سهمیه استان، بانک‌ها باید سرعت تأیید و تصویب طرح‌ها را افزایش دهند. 
 
این مقام مسئول درباره عملکرد شهرستان‌ها در این بخش هم در انتها گفت: بافق با تصویب ۸۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بیشترین مصوبات را نسبت به سهمیه سه برابری به خود اختصاص داده و در رتبه نخست قرار دارد. 
 
دبیر کارگروه اشتغال استان ادامه داد: مهریز نیز با ۱۹۸میلیارد و ۸۱۸میلیون ریال تسهیلات نسبت به سهمیه سه برابری در رتبه دوم قرار گرفته است. 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..