حمایت ۱۲۰ میلیون تومانی ارشاد از نویسندگان یزدی

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به رشد چشمگیر نویسندگان و ناشران بومی استان در یک سال گذشته، از حمایت این اداره کل با تخصیص 120 میلیون تومان برای خرید کتاب از ناشران و نویسندگان استان حمایت کرده ایم.

به گزارش یزدی نیوز«سید خلف حوتی‌نژاد»  از رشد چشمگیر نویسندگان و ناشران یزدی در یک سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار کرد: نسبت به سال گذشته نویسندگان بومی استان رشد چشمگیری داشته‌اند که این موضوع بیانگر ارتقای سطح ادبی و علمی استان است. 

وی ادامه داد: رشد نویسندگان از بعد دیگر می‌تواند نشان دهنده سهولت و هموار شدن مسیر نشر به واسطه افزایش خدمات لازم از سوی اداره ارشاد نیز باشد. 

این مسئول با اشاره به پررنگ‌تر شدن و قدرت گرفتن چرخه نشر استان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: تقویت کتاب‌فروشی‌ها و در نظر گرفتن تسهیلات برای آن‌ها، تاثیری غیرمستقیم بر توسعه چرخه نشر استان داشته به طوری که کتاب‌فروشی‌ها با در نظر گرفتن تسهیلات مذکور، تخفیف‌های مناسبتی را برای فروش کتاب لحاظ می‌کنند.

وی افزود: این حمایت تاثیر قابل توجهی در افزایش اشتیاق یزدی‌ها به بازار نشر کتاب شده و به دنبال آن کتاب‌فروشی‌ها نیز رونق بیشتری گرفته‌اند. 

حوتی‌نژاد از حمایت ۱۲۰ میلیون تومانی اداره ارشاد در سال گذشته از نویسندگان یزدی با خرید کتاب از آنها خبر داد و گفت: کمیته خرید کتاب بر طبق ضوابط موجود تا ۳۰ درصد از شمارگان کتب منتشر شده نویسندگان بومی را خریداری می‌کنند، البته خرید کتاب از سوی اداره ارشاد مستلزم بومی بودن نویسنده و ناشر و چاپ اول کتاب آنهاست.

این مسئول در مورد کارگروه نظارت بر چاپ کتاب در استان به عنوان رویدادی موثر در زمینه رشد نویسندگان بومی استان نیز خاطرنشان کرد: بر همین اساس دیگر هیچ نویسنده‌ای برای دریافت مجوز چاپ کتاب نباید به تهران یا قم عزیمت ‌کند بلکه مجوز نشر از سوی این کارگروه در داخل استان صادر می‌شود.

 

 

 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..