مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد:

پتانسیل تشکل‌های مردم نهاد در مسئله آب مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد بر ضرورت توجه جدی به پتانسیل تشکل‌های مردم نهاد در مسئله آب تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزفخرالسادات خامسی هامانه در جلسه کارگروه ارتقاء امنیت اجتماعی در استانداری یزد با اشاره به اینکه سمن ها در هنگام بحران، خدمات خوبی به مردم آسیب دیده ارائه می دهند، اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد بازوان توانمند دولت به شمار می روند بر همین اساس مشخصات تشکل ها توسط واحد فناوری استانداری در شبکه وزارت کشور ثبت خواهد شد.

 
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مختلف اداری باید بر اساس نوع فعالیت سمن ها، از آنها حمایت کرده و با آنها تعامل داشته باشند، بیان کرد: برخی از دستگاه ها برای حضور در کارگروه ها نماینده معرفی کرده اند.
 
خامسی هامانه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف جلسه کارگروه امروز، طرح موضوع مسئله آب و نقش تشکل های مردم نهاد در مواجهه با آن است، افزود: موضوع بحران آب باید در اجتماع نهادینه شود و برای رفع و حل مشکلات این حوزه، نیاز به برنامه ریزی وجود دارد.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد ادامه داد: باید از پتانسیل سازمانهای مردم نهاد در زمینه مسئله آب استفاده شد و لازم از ظرفیت آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
خامسی هامانه همچنین با اشاره به اجرای طرح سبز بیان کرد: نقش روحانیون در اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است اما این قشر به تنهایی نمی توانند از عهده آن بر آیند بلکه باید در قالب یک بسته، مراحل مختلف این طرح به مرحله اجرا درآید.
 
وی همچنین تاکید کرد: برای استفاده از آب های موجود باید عزم و باور وجود داشته باشد و مردم بدانند که باید از آب موجود استفاده شود و بخشی از آن را نیز در زمین ذخیره کنیم.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..