مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد خبر داد:

درب کانون‌های مساجد یزد برای همه سلایق سیاسی باز است

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد گفت: درب کانون‌های فرهنگی و هنری به روی تمامی سلایق سیاسی باز است اما معتقدیم سیاسی کاری در امور فرهنگی سم مهلکی است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام مصطفی گرجی در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاهی برای انجام و پیگیری فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد یاد کرد.

 
وی  افزود: تلاش این است که مساجد از حالت تک بعدی بیرون بیایند و کارکردهای فرهنگی، هنری و آموزشی خود را احیا کنند.
 
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور ربع قرن قدمت دارند که از ابتدا تاکنون نیز به صورت غیر رسمی فعالیت داشتند اما اکنون با تصویب اساسنامه به نوعی به صورت رسمی فعالیت در مساجد را دنبال می کنند.
 
گرجی ادامه داد: تلاش ما بر گفتمان سازی و هم افزایی مطلوب با سایر نهادهای فرهنگی است زیرا معتقدیم برای رسیدن به نتیجه ایده آل از همه توانمندی نهادهای مرتبط، در ساحت ماموریتشان می توان استفاده کرد.
 
وی عنوان کرد: پیش از این به لحاظ کمی تلاش های قابل تقدیری صورت گرفته است اما تلاش ما بر کیفی سازی و علمی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری است.
 
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ادامه داد: حوزه ماموریت ما پس از تصویب اساسنامه بر فعالیت در زمینه کودک، نوجوان و خانواده تاکید دارد و در این زمینه نیز بر جذب قشر خاکستری به مساجد معتقد است.
 
گرجی بیان کرد: ۷۵ درصد جامعه ما را قشر خاکستری تشکیل می دهند و بر این اساس بخشی از ماموریت ما جذب این قشر از جامعه است بنابراین به دنبال برنامه ریزی دقیق و مناسب فرهنگی برای این قشر هستیم.
 
وی تصریح کرد: درب کانون های فرهنگی و هنری به روی تمامی سلایق سیاسی باز است اما معتقدیم سیاسی کاری در موضوعات فرهنگی سم مهلکی در ظرف فرهنگ است.
 
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد یادآور شد: یکی از جدی ترین دغدغه های ما تولید مخاطب جدید برای موضوعات فرهنگی و هنری دینی است و در این راستا نیازسنجی نیازهای نسل نو را لازم می دانیم.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..