حجاب و عفاف؛ چراغ قرمز جامعه

حجاب و عفاف همچون چراغ قرمز ضامن امنیت و آرامش در جامعه است چرا که فرد بی حجاب در قدم اول امنیت اجتماعی و حتی امنیت جانی خود را به مخاطره می اندازد و سپس قدم در مسیر جنون انگیز و پر خطر می گذارد.

به گزارش یزدی نیوزقوانین به جامعه و افرادی که در آن زندگی می‌کنند، نظم و انضباط می‌دهند و باعث امنیت، رونق و شکوفایی در عرصه‌ها و ابعاد مختلف زندگی می‌شوند .

 
رعایت قانون و احترام به آن از جمله موضوعاتی است که امروزه در تمام کشورهای دنیا به آن اهمیت داده شده و مورد توجه مردم تمام جوامع به شمار می آید؛ بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته نیز نشان می دهد هر کشوری که در آن مردم به قوانین، بیشتر احترام می گذارند و در رعایت کردن آنها دقت و اهتمام دارند آن کشور بیشتر از سایر کشورها پیشرفت کرده است .
 
دین مبین اسلام، پایه گذار قوانین و احکام الهی است، همچنین با تشکیل اولین حکومت اسلامی توسط پیامبر اکرم (ص) و تدوین و نگارش قوانین الهی که ازسوی جبرئیل امین به وی وحی می شد بر توجه و رعایت همه مسلمانان به قانون و احترام گذاشتن به آن تاکید شده به گونه ای که رعایت قانون و احترام به آن از ویژگی های اصلی یک مسلمان متقی و با ایمان به شمار می آید .
 
امروزه رعایت قانون به یک فرهنگ فرا ملی تبدیل شده، به نحوی که افرادی که در هر کشوری سکونت دارد و یا به کشور دیگر سفر می کند می بایست به قوانین آن پایبند بوده و رعایت آن را سرلوحه خود قرار دهند، این در حالی است که در هر جامعه ای عده ای قانون را مانع رسیدن به امیال شخصی خود دیده و آن را بر نمی تابند .
 
از این رو باید گفت قانون گریزی، آفت هر جامعه ای است اما شهروندان آن باید بدانند که قانون برای نظم بخشی ، هدف سازی و بهینه سازی زندگی آنها تهیه شده و قانون گریزی و دور زدن قانون توسط عده ای از افراد به ضرر کل جامعه منتهی می شود .
 
در صورتی که تک تک آحاد جامعه به مفهوم رعایت قانون پی ببرند خود در جلوگیری از قانون گریزی افراد دیگر پیش قدم شده و رعایت آن را به یکدیگر سفارش و تاکید می کنند که نتیجه آن شهروندان قانونمدار هستند که به سمت پیشرفت و تعالی پیش رفته و در جهت رضایت پروردگار قدم برمی دارند .
 
یکی از قوانین جامعه اسلامی ما قانون "حجاب و عفاف" برای بانوان است البته برخی از افراد انگشت شمار در جامعه به دلیل تصور غلطی که در ذهن خود دارند این قانون را بر نتابیده و با پوشش های نامتعارف و خارج از عرف و قانون در انظار عمومی ظاهر می شوند .
 
وقتی از این عده در مورد پوششان سوال می شود، معتقد هستند "موی خودم است و می خواهم آن را به دیگران نشان بدهم ، بدن خودم است و می خواهم با هر لباسی که دلم می خواهد آن را بپوشانم و به کسی هم ربطی ندارد. "
 
در پاسخ به آنها باید گفت، حجاب و عفاف مانند چراغ قرمز در جامعه عمل می کند؛ یکی از قوانین هر جامعه که رعایت آن الزامی است و یکی از قوانین بین المللی به شمار می آید، قانون چراغ قرمز است، تصور کنید اگر هر راننده ای بگوید خودروی خودم است و می خواهم از چراغ قرمز عبور کنم و جریمه آن را پرداخت می کنم ، در چنین وضعیتی نظم و انضباط شهر به هم می ریزد به گونه ای که نزاع، درگیری و نا امنی جامعه را فرا می گیرد؛ اگر هر کس در مورد حجاب و عفاف نیز این سخن را بگوید آن وقت با فساد علنی، نا امنی و هرج و مرج روبرو شده و این قانون شکنی به گسترش گناهان و آسیب های دیگر در جامعه می انجامد .
 
با این اوصاف در می یابیم، حجاب و عفاف همچون چراغ قرمز ضامن امنیت و آرامش در جامعه است چرا که فرد بی حجاب در قدم اول امنیت اجتماعی و حتی امنیت جانی خود را به مخاطره می اندازد و قدم در مسیر جنون انگیز و پر خطر می گذارد و در گام بعدی افراد جامعه را با گناه ، فساد و نا امنی همراه می کند .
 
پس نتیجه می گیریم تبعات بی حجابی همانند عبور از چراغ قرمز است ! که برای خود و دیگران ناامنی ایجاد می کند این مطلب نیز برای فرد بی حجاب هم صادق است؛ فاجعه بی حجابی برای اکثر افراد روشن نیست و تنها زمانی آثار آن برای مردم آشکار می شود که گرفتار نیش سمی مار خوش خط و خال شهوت انگیزی شوند و نا آگاهانه و آگاهانه فاجعه های بزرگتری از فاجعه یک تصادف ( که با رد شدن از چراغ قرمز بوجود آمده است ) را مشاهده کنند .
 
جدا از این مسئله باید متذکر شد فردی که از چراغ قرمز عبور می کند تنها قوانین اعتباری بشری را زیر پا می گذارد اما فردی که از خطوط قرمز حجاب و عفاف عبور می کند علاوه بر قوانین مدنی یک کشور اسلامی، قوانین الهی را نیز زیر پا گذاشته است .
 
بی تردید حجاب و عفاف خط قرمز جامعه اسلامی است و کسی که از این خط عبور کند نه تنها خود را دچار آسیب و خطر می سازد بلکه جامعه را نیز دچار فساد و ناامنی می کند؛ بنابر این همانطور که برای رعایت قانون در جامه فرهنگ سازی می شود، رعایت حجاب و عفاف نیز در دستور کار فرهنگ سازان و اهالی رسانه قرار گیرد تا انشاء اله روز به روز شاهد رعایت بیشتر این قانون الهی که قطعاً به نفع همه مردم و کل جامعه بشری است در جامعه اسلامی خود باشیم .*
 
نویسنده: سردار مهدی معصوم بیگی 
 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..