نماز عید فطر یزد در مسجد ملااسماعیل برگزار می‌شود

نماز عید سعید فطر امسال شهرستان یزد در مسجد ملااسماعیل به امامت آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اقامه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام و‌المسلمین «سیدمحمدشریف حسینی‌کوهستانی» در نشست هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر که با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و امنیتی استان برگزار شد،‌ با اشاره به اهمیت برگزاری این فریضه الهی،‌اظهار کرد: نماز عید سعید فطر از جمله اقدامات مهم و وحدت آفرین در جامعه اسلامی بوده که باید با حساسیت و توجه زیادی نسبت به برگزاری هر چه باشکوه تر آن اقدام شود.

 
وی افزود: تبیین ارزش و اهمیت نماز عید سعید فطر برای عموم جامعه به ویژه جوانان از دیگر ضرورت‌های اجرایی در این خصوص است.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌ای عظیم و منسجم برای حضور پرشور اقشار مختلف در نماز عید فطر، گفت: تعیین محلی ثابت برای اقامه این نماز وحدت آفرین از جلمه مواردی است که باید در دستور کار جدی مسئولان و دست اندرکاران استان قرار گیرد.
 
حسینی کوهستانی جذب مشارکت تمام ظرفیت های موجود اطلاع رسانی و تبلیغی برای دعوت گسترده مردم استان را ضروری دانست و بیان کرد:‌ اگر قرار است نماز عید فطر امسال شهرستان یزد در مسجد ملااسماعیل اقامه شود،‌ تمام مسئولان و دست اندرکاران باید با نظری واحد و پرهیز از هرگونه تفرقه نسبت به برگزاری باشکوه این مهم اقدام کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین «علی گندمی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان تصریح کرد: متاسفانه نماز عید سعید فطر در یزد به صورت پراکنده اقامه می‌شود و این تفرقه و پراکندگی اصلاٌ در شان یزد و فرهنگی یزدی‌ها نیست .
 
وی افزود: نماز عید فطر از آداب و رسوم خاصی برخوردار است که باید تمام شرایط لازم برای نزدیک شدن به این آداب و رسوم الهی و دینی دراستان ایجاد شود.
 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر،‌تأکید کرد: خوشبختانه مردم دارالعباده به خوبی با شأنیت و احکام نماز عید سعید فطر آشنا و برای اقامه نمازی واحد و متمرکز پیش‌قدم هستند.
 
حجت الاسلام و المسلمین«محمدفخرالدینی» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه با اشاره به این‌که نماز عید فطر باید به امامت نماینده ولی فقیه برگزار شود،‌گفت: نماز عید فطر نمازی وحدت آفرین است که باید با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.
 
وی افزود: برگزاری هر چه باشکوه تر نماز عید فطر بیانگر اتحاد و همبستگی جامعه و امت اسلامی است،‌پس تمام مسئولان و دست اندرکاران اجرایی باید وحدت و همبستگی را ملاک تدوین برنامه های اقامه نماز عید فطر در استان قرار دهند.
 
گفتنی است؛ در پایان این جلسه مقرر شد نماز عیدفطر شهرستان یزد به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مسجد ملا اسماعیل برگزار شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..