امنیت سایبری چالشی مهم رشد ۸۵ درصدی حملات فیشینگ

از سال 2011 تا به امروز حملات فیشینگ شاهد رشد 85 درصدی بوده است. در این‌­باره شرکت­‌های امنیتی نیز ابراز نگرانی کرده­‌اند. آمار بدست آمده نشان می­‌دهد حدود 56% ازکاربران بر روی لینک­‌های ناشناس که منجر به حملات فیشینگ می­‌شوند کلیک­‌کرده­‌اند؛ همچنین مشخص شده که کاربران بطور متوسط سالانه شش بار بر ...

به گزارش یزدی نیوز در گزارشی که به تازگی توسط یکی از شرکت‌های امنیتی منتشر شده است، نشان داده شده که مهاجمان چگونه مکانیزم­‌های امنیتی مقابله با حملات فیشینگ موبایل­‌ها و تبلت­‌ها را به راحتی دور می­‌زنند .

 
ایمیل‌­ها نقطه آغازی برای شروع حملات فیشینگ هستند و متاسفانه ۶۶% ایمیل‌­ها که برای اولین بار به دستگاه­‌های جدید فرستاده می‌­شوند، حامل لینک­‌های مخرب هستند .
 
این شرکت امنیتی همچنین عنوان کرده به‌رغم اینکه مردم روز به روز در مورد حملات فیشینگ آگاه­‌تر می‌­شوند اما باز هم شاهد رشد این حملات به­‌خصوص در بخش تلفن همراه هستیم، چون تشخیص یک صفحه جعلی از صفحه واقعی در نمایشگر کوچک تلفن همراه،  امر به مراتب سخت­‌تری نسبت به کامپیوتر است ، همچنین در تلفن­‌همراه نمی‌­توان تمام لینک را برای شناسایی مشاهده کرد .
 
  امروزه با توجه به رشد استفاده از پیام رسان­‌ها و شبکه‌­های اجتماعی مانند واتس­‌آپ و اینستاگرام وهمچنین شیوع اخبار­ جعلی و لینک­‌های مخرب، حملات فیشیگ هم شاهد رشد هستند. در این پیام رسان­‌ها از کاربر خواسته می­‌شود برای تماشای یک فیلم یا خبر جذاب بر روی لینک داده شده کلیک کنند، اما متاسفانه لینک پیوند نه تنها کاربر را به فیلم یا خبر هدایت نمی‌­کند بلکه لینک مذکور مخرب بوده و برای حملات فیشینگ یا دسترسی گرفتن از گوشی به وسیله RAT­ ها کاربرد دارد .
 
نکته دیگری که کاربران باید به آن دقت کنند بنرهای تبلیغاتی در سایت‌­ها است. برنامه‌ها اغلب از تبلیغات برای کسب درآمد استفاده می­‌کنند. برای انجام این کار، SDK های تبلیغاتی را به کد خود اضافه می­‌کنند. این ­SDK ها به لینک­‌های پس زمینه متصل می­‌شوند تا تبلیغات را به کاربر نهایی نمایش دهند. در همین حین امکان استفاده از لینک‌های مخرب وجود دارد .
 
منبع:  سکیوریتی ویک 

بخش نظردهی بسته شده است..