ازدواج مجدد ۶۹ بانوی یزدی با حمایت کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به ازدواج مجدد 69 بانوی یزدی با حمایت کمیته امداد، گفت: پارسال یک میلیارد و 375 میلیون تومان برای کمک به امر ازدواج 427 مددجوی تحت حمایت و نیازمند غیر تحت حمایت هزینه شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین جمال‌پور» با بیان این که ۴۴ نفر از نوعروسان تحت حمایت و نیازمندان موردی در نوبت دریافت کمک هزینه تامین جهیزیه قرار دارند، گفت: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان برای کمک به امر ازدواج ۴۲۷ مددجوی تحت حمایت و نیازمند غیر تحت حمایت هزینه کرد. 

 
وی با بیان این که ۵۶ درصد از کمک هزینه تامین جهیزیه از محل صدقه و زکات پرداخت شده است، افزود: ۳۶ درصد کمک‌ها برای ازدواج نیازمندان از محل اعتبارات دولتی و هشت درصد نیز از محل کمک‌های حامیان طرح اکرام ایتام و خیریه ها بوده است. 
 
جمال‌پور با بیان این که ۶۹ بانوی تحت حمایت در سال گذشته با حمایت این نهاد ازدواج مجدد کرده‌اند، گفت: سرانه پرداختی برای ازدواج مجدد بانوان و نوعروسان تحت حمایت ۲.۵ تا پنج میلیون تومان و سرانه کمک هزینه تامین جهیزیه دختران نیازمند غیرتحت حمایت دو میلیون تومان و سرانه هدیه ازدواج پسران تحت حمایت ۱.۵ میلیون تومان است. 
 
وی در ادامه با اشاره به پرداخت وام ضروری قرض‌الحسنه به جامعه هدف تحت حمایت در زمینه‌های مختلف از جمله جهیزیه، درمان، تحصیلی و کارگشایی، گفت: کمیته امداد استان یزد سال گذشته به دو هزار و ۳۱۰ مددجوی تحت حمایت و نیازمند موردی وام قرض الحسنه اعطا کرد که ۵۴ درصد آن به عنوان کارگشایی، هفت درصد برای درمان، چهار درصد جهیزیه، یک درصد تحصیلی و ۳۴ درصد سایر بخش ها پرداخت شد. 
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان افزود: یک هزار و ۶۱۱ نفر از متقاضیان دریافت کننده وام قرض الحسنه در سال گذشته مددجوی تحت حمایت و ۶۹۹ نفر نیز نیازمند غیر تحت حمایت بودند. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..