رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

مسئولان استان یزد نسبت به وقایع ازدواج و طلاق حساس باشند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه ازدواج و طلاق از وقایع مهم حیاتی هستند و آمار آن نشان دهنده وضعیت جامعه است، گفت: مسئولان استان باید نسبت به آمار این وقایع حساس باشند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش در جلسه ای با مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه استفاده از آمارهای ثبت احوال کشور در فرآیند مهندسی فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر نگاه واقع گرایانه‌تری به کارکرد ثبت احوال در کشور شده است.

 
وی بیان کرد: در گذشته به دلیل وجود برخی مشکلات، ثبت به موقع وقایع حیاتی به درستی انجام نمی‌گرفت که طی سالیان اخیر با ساز و کارهای اندیشیده شده و به کارگیری ابزار و تکنولوژی نوین در سطح ملی و استانی و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و استفاده از مجموعه‌های یاوران ثبت، بیش از ۹۸ درصد وقایع حیاتی در زمان مقرر ثبت می‌شود.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس، رشد و توسعه فناوری اطلاعات و مزایای زیاد کاربرد این فناوری را در بهبود روند ارائه خدمات این سازمان تاثیرگذار دانست و با اشاره به نقش اطلاعات و آمارهای دقیق در برنامه‌ریزی مطلوب افزود: نباید برخی آمارها را کتمان کرد بلکه باید این آمارها به طور کامل در اختیار مسئولان و برنامه ریزان کشور قرار گیرد.
 
تابش خاطرنشان کرد: این آمارها به طور قطع می تواند راهگشای مسئولان و تصمیم گیران در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان و منطقه ای باشد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین با اشاره به اقدام فرهنگی ثبت احوال در گردآوری اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر استان و اردکان، برای تکمیل کار این گنجینه در مرکز استان و شهرستان قول مساعد همکاری داد.
 
تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در سطح کشور و استان یزد که نشان از برخی تحولات اجتماعی و فرهنگی و تغییر در سطح توقعات و مطالبات مردم دارد، بیان داشت: مسئولان ذی‌ربط باید نسبت به این تحولات حساس باشند و آن را جدی بگیرند و در مقام رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم به ویژه نسل جوان برآیند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..