آغاز اجرای طرح کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یزد

مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: دامپزشکی یزد در قالب تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی طرح کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان را مورد اجرا قرار می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «علی‌اکبر حداد‌زاده» از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و کنترلی جهت مقابله با کانون‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همکاری مسئولین استان، فرماندارن و سایر ارگان‌های مرتبط در استان خبر داد و گفت: با توجه به واگیری بالا و حدت ویروس در گردش آنفلوانزا در سطح کشور، اجرای این طرح امری ضروری برای حمایت از مرغداران و تداوم تولید و صیانت از سلامت جامعه است.

 
وی افزود: در راستای نیل به این هدف مهم و به منظور پیگیری منظم تشکیل کارگروه‌ها، نظارت ب و ارائه گزارش دو هفته یکبار از پیشرفت عملکرد آنها برای مجری طرح ابلاغ لازم صادر شده و به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط معرفی شده است . 
 
حدادزاده در ادامه گفت: در قالب این طرح، دامپزشکی استان با همکاری ادارات مرتبط در راستای ساماندهی فنی، بهداشتی و اصلاح ساختار مراکز تولید و پرورش طیور و همچنین تعیین تکلیف واحدهای غیرمجاز طیور صنعتی و بومی و سایر پرندگان اقدامات لازم را انجام داده و با پیگیری منظم میدانی در سطح استان، اقدامات لازم به منظور اجرای کامل طرح کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عمل خواهد آورد . 
 
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان ضمن درخواست همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و بهره‌برداران و پرورش‌دهندگان جهت اجرای طرح، گفت: اجرای این طرح راه اصلی و مؤثر و مقابله با این بیماری است و در غیر این صورت در زمستان سال جاری در صورت انتشار بیماری، حجم بالاتری از طیور استان درگیر بیماری و معدوم سازی خواهد شد . 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..