ابرکوه جایگاه ویژه‌ای در صنعت دامپروری استان یزد دارد

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: شهرستان ابرکوه با دارا بودن 5400 راس دام سنگین و 120 هزار راس دام سبک، 62 واحد مرغداری گوشتی و چهار واحد مرغ تخم‌گذار و همچنین 4500 کلنی زنبور عسل، جایگاه برجسته‌ای در صنعت دامپروری استان یزد دارد .

به گزارش یزدی نیوزدکتر «علی فاتحی نیا» ضمن بیان این مطلب افزود: به دلیل اهمیت اعمال نظارت‌های بهداشتی بر روند تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در یک سال گذشته، کشتار  9481 راس دام تحت نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته که در این راستا ۱۶ راس دام، غیر قابل مصرف اعلام  و معدوم شده است .

 
وی تصریح کرد: در بازدیدهای دوره‌ای بازرسان دامپزشکی تعداد  18 واحد مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته که از این تعداد ۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شده و طبق نتایج آزمایشگاهی  780 کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف، معدوم شده است.
 
فاتحی‌نیا در خصوص مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک هم بیان کرد: در بخش مبارزه با بیماری‌های دامی تعداد  12 هزار و ۵۰۰ نوبت سر دام سنگین و  288 هزار نوبت سر دام سبک بر علیه انواع بیماری‌های دامی و مشترک واکسینه شده‌اند.
 
وی افزود: همچنین در بخش مبارزه با بیماری‌های طیور قبل از هر دوره پرورش، نظارت‌های بهداشتی- قرنطینه‌ای مشخصی صورت گرفته و تا پایان دوره ادامه می‌یابد .
 
رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه درپایان هم عنوان کرد: ابرکوه یکی از مسیرهای مهم تردد دام در کشور است که به منظور پیشگیری از گسترش بیماری‌های دامی تحت نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی قرار دارد و طی این روند در یک سال گذشته تعداد ۳۱۰۰ راس دام قاچاق توقیف و کشتار و ۴۵۰ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی فاقد گواهی بهداشتی حمل نیز ضبط و به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی امحاء شده است. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..