استقبال خوب یزدی‌ها برای اهدای خون در شب‌های قدر

مدیر کل انتقال خون یزد با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون در شب‌های قدر رمضان امسال، اعلام کرد: در لیالی قدر امسال 513 نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 411 نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «نقی تقوائی» ضمن بیان این مطلب افزود: از این تعداد اهدای خون، ۶۱.۶درصد اهداکننده مستمر یعنی حداقل در سال دو بار اهدای خون داشته‌اند و ۲۹.۴ درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند. 

 
وی همچنین ادامه داد: در ماه رمضان یک شیفت کاری از ساعت ۱۷:۴۵ تا ۲۳:۱۵ راه‌اندازی شده تا افراد علاقه‌مند بتوانند بعد از افطار اقدام به اهدای خون کنند. 
 
وی با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند، افزود: اهدای خون در شب‌های قدر به علت شب زنده داری مردم با مشارکت خوبی همراه بود و در این سه شب  پایگاه انتقال خون یزد واقع در میدان ابوذر تا ساعت یک بامداد خونگیری انجام شد. 
 
تقوایی در ادامه با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی در مدت زمان باقیمانده از ماه مبارک رمضان، از فرصت ماه بندگی خدا استفاده و تا پایان ماه مبارک با اهدای خون خود اداره کل انتقال خون استان را یاری کنند. 
 
این مسئول در پایان از همه اهداکنندگان که در طول ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر با اهدای خون به کمک بیماران شتافتند و بیماران را تنها نگذاشتند، قدردانی کرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..