برداشت قریب ۱۵ هزار تن گندم و جو از مزارع ابرکوه

مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه با اشاره به متوسط عملکرد برداشت محصول گندم و جو در هر هکتار از اراضی زیر کشت این شهرستان، برداشت 12800 تن گندم و 1950 تن جو از مزارع ابرکوه را برای امسال پیش‌بینی کرد.

به گزارش یزدی نیوز گندم یکی از محصولات استراتژیک و مهم‌ترین منبع غذایی بشر و از جمله قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین محصولات زراعی است که خواص بسیاری در دانه آن نهفته است.

 
جو نیز گیاهی یک‌ساله و یکی از سازگارترین غلات است که در شرایط آب و هوایی مساعد، در خاک حاصل‌خیز که قابلیت نگهداری آب در آن زیاد باشد، تولید می‌شود . 
 
شهرستان ابرکوه نیز که به ‌عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان یزد مطرح است، همیشه در کاشت و برداشت این دو محصول پیشتاز بوده است . 
 
«حسن زارع» مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، اظهار کرد: در سال جاری سطح زیر کشت محصولات  گندم و جو شهرستان به ترتیب برابر با ۳۲۰۰ و ۶۵۰ هکتار بوده است . 
 
وی تصریح کرد: متوسط عملکرد و برداشت برای محصول گندم در هر هکتار ۴ تُن و برای جو در هر هکتار ۳ تُن برآورد شده است . 
 
زارع با بیان این که سطوح زیر کشت امسال این محصولات نسبت به سال گذشته هیچ افزایش یا کاهشی نداشته است، پیش‌بینی کرد که در سال‌های آینده سطح زیر کشت محصول گندم با توجه به کم‌آبی در شهرستان کاهش یابد . 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..