معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پشتوانه توسعه در جامعه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تاکید بر اینکه مردم هر چه بیشتر از اندیشه ای پویا و قوی برخوردار باشند در شکل دهی به سبک زندگی خود موفق تر عمل می کنند، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پشتوانه توسعه در جامعه است.

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند» با توجه به درپیش بودن برگزاری آئین کتاب سال در یزد،‌ بیان کرد: کیفیت و تنوع از عوامل اصلی ترغیب مخاطب به مطالعه است و براین اساس باید نویسندگان و ناشران نسبت به کیفیت و شیوه ارائه آثار خود دقت کنند و با نگاه کارشناسی وارد این حوزه شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: لازم است تقویت اطلاع رسانی و توجه به کتاب در جایگاه یک کالای فرهنگی مورد توجه قرار گیرد زیرا توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای بدون اصلاح نظام آموزشی و تقویت سطح آگاهی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه مردم هر چه بیشتر از اندیشه ای پویا و قوی برخوردار باشند در شکل دهی به سبک زندگی خود موفق تر عمل می کنند، ادامه داد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پشتوانه توسعه در جامعه است.
زینی وند خاطرنشان کرد: برگزاری آئین کتاب سال یزد و برنامه هایی از این قبیل راهکارهایی مناسب برای دوستی مردم با کتاب است اما برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در استان به یک برنامه ریزی صحیح و مداوم نیاز داریم تا راهکارهای عملی متنوع ما را به نتیجه پایدار برساند.
وی ادامه داد: استان یزد از جایگاه فرهنگی و هنری غنی در تاریخ ایران و جهان برخوردار است که برای ماندگاری و رشد این پشتوانه اجتماعی باید مشارکت مردم در برنامه های کتاب محور تقویت شود زیرا افراد با قرار گرفتن در محیط های فرهنگی و کتابخانه ها علاقه بیشتری به مطالعه پیدا می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: تبادل فرهنگی بین کشورهای مختلف، اشتراک گذاری تجربه و دانش را به همراه دارد و می توان از ظرفیت توریستی یزد در زمینه مبادلات فرهنگی و هنری به ویژه آثار مکتوب بهره مند شد.
زینی وند افزود: اگر بتوانیم از یک سو در برگزاری آئین کتاب سال نیازهای مختلف به مطالعه در جامعه را پاسخ داده و از سوی دیگر نیز توانمندی های استان یزد در این عرصه را فعال سازیم علاوه بر افزایش سرانه مطالعه استان، در عرصه اقتصاد محصولات فرهنگی نیز گام های موثری برداشته می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جشنواره ها و برنامه هایی از این قبیل که هدف ترویج آگاهی و  بینش را در جامعه دنبال می کنند برای اثرگذاری بیشتر نیازمند برگزاری برنامه های جنبی و جذاب هستند تا علاقه مندی بیشتری را برای مردم به همراه داشته باشند.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..