برگزاری ضیافت افطاری در سرای سالمندان مجد اردکان

همزمان با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، مراسم ضیافت افطار در مرکز توانبخشی سالمندان مجد اردکان با حضور معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان، اعضای شورای شهر و جمعی از پرسنل بهزیستی و خیرین شهرستان اردکان، سالمندان و خانواده پرسنل این مرکز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«امیر ولی عضدزاده» رییس اداره بهزیستی شهرستان اردکان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: هدف از برپایی این مراسم ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین سالمندان بوده است.

 
وی افزود: چنانچه این قشر از جامعه از سلامت روانی خوبی برخوردار باشند، این امر تا حد زیادی بر سلامت جسمی و بهبود مناسبات اجتماعی آنها نیز تأثیرگذار است. 
 
عضدزاده سالمندان را گنجینه‌های معنوی ارزشمند خانواده‌ها دانست و گفت: اگر باورهای دینی را در جامعه، به ویژه در کودکان و قشر جوان تقویت کنیم تکریم سالمندان به عنوان یک تکلیف شرعی و انسانی نیز تقویت می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مشکلات معیشتی خانواده ها، کوچک شدن خانه ها و کم شدن عاطفه و محبت متاسفانه موجب شده در زندگی ماشینی امروز شاهد افزایش حضور افراد سالخورده در مراکز سالمندان باشیم. 
 
این مسئول تصریح کرد: سالمندی پدیده‌ای است که در انتظار همه ماست، هر که باشیم و در هرجا که باشیم و لاجرم، هرآنچه که ما امروز از برای این عزیزان از خود مایه بگذاریم و هر قدمی که در راه خدمت به این سپید گیسوان برداریم، خدمتی است که به خود کرده‌ایم و صندوق پس‌اندازی است برای آتیه نه چندان دور و نه چندان مطمئن خودمان است. 
 
عضدزاده، پرداخت مستمری، کمک هزینه درمان ، صدور دفترچه بیمه ، اعطای لوازم کمک توانبخشی، ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به سالمندان واجد شرایط در منزل و سالمندانی که به دلیل کهولت سن و ناتوانی در حرکت قادر به مراجعه به مراکز درمانی نیستند را از جمله خدمات بهزیستی برای سالمندان تحت پوشش برشمرد. 
 
وی در پایان یادآور شد: این مراسم به همت جمعی از خیرین شهرستان برگزار شد و امیدواریم با استمرار چنین برنامه های معنوی، زمینه مشارکت روزافزون خیرین و نیکوکاران را فراهم شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..