رییس پلیس فتا یزد:

ضرب ‌و شتم نتیجه آشنایی در سایت‌های صیغه‌یابی بود

رییس پلیس فتای یزد از شناسایى و دستگیرى عامل مزاحمت‌ در فضای سایبر براى زن جوان در شبکه پیام‌ رسان تلگرام و اینستاگرام خبر داد و گفت: تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دیگران در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی جرم است و قانون با خاطیان به شدت برخورد می‌کند .

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پى مراجعه حضوری خانمی به پلیس فتا و ارائه شکوائیه مبنى بر ایجاد مزاحمت سایبرى و آزار و اذیت و نیز همچنین ضرب وشتم در محل کارش از سوی مردی جوان، رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا یزد قرار گرفت .

 
وی افزود: شاکیه در اظهارات خود مدعی شده که بعد از ازدواج ناموفقم که طلاق پایان آن بود حدود شش ماه بعد از آن به عقد موقت جوانی با نیت شناخت بیشتر برای ازدواج دائم درآمدم و این رابطه بیشتر از سه ماه به دلیل مخالفت خانواده وی تداوم نداشت و از سوی من باطل و قطع شد در صورتی که متهم پس از آن با ابراز علاقه و وابستگی به من و درخواست رابطه جنسی علاوه بر مزاحمت در فضای مجازی چندین مرتبه به محل کارم، مغازه‌ای که دارم مراجعه و دو بار نیز مرا مورد ضرب و شتم قرار داده که من از ترس آبرو اقدام به شکایت ننمودم تا اینکه دو روز پیش تهدید نمود که عکس‌هایی که قبلا با هم گرفته‌ایم و در اختیارش هست را در اینستاگرام با اسم و مشخصاتم بارگزاری و در تلگرام نیز برای اقوام نزدیکم ارسال خواهد کرد .
 
سرهنگ ابوطالبی گفت: با توجه به اظهارات شاکیه و دستور قاضی پرونده، ‌کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی و پس از بررسى‌هاى لازم، متهم را در منزل پدری‌اش دستگیر و به پلیس فتا منتقل نمودند .
 
این مقام مسئول تصریح کرد: متهم ۳۲ ساله با ارائه مستندات کارشناسان فنی این پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و اظهار ندامت نمود و هدفش از این اقدام را ابزاری برای اجبار شاکیه مبنی بر پذیرفتن ادامه رابطه و پاسخ دادن به نیاز‌های شوم خود بیان کرد و در مورد ضرب و شتم قرار دادن شاکیه نیز اعتراف نمود .
 
سرهنگ دوم ابوطالبی در ادامه با بیان این‌که متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد، به کاربران توصیه کرد: با توجه به آشنایی طرفین پرونده در فضای مجازی و کانال‌های صیغه‌یاب امروزه شناخت افراد در فضای حقیقی و مجازی کار دشواری است، از این رو کاربران باید با توجه به این موضوع در تبادل یا به اشتراک گذاشتن مطالب و تصاویر خصوصی خود دقت و جوانب احتیاط را رعایت نمایند تا باعث بروز مشکلات شخصی و اجتماعی نگردد .
 
وی ادامه داد: خانواده‌ها نیز باید دقت داشته باشند تا فرزندانشان را در همه اوضاع و شرایط تنها نگذارند و پشتوانه‌ای محکم برای آنها باشند به طور مثال با توجه به مشکلی که برای شاکیه رخ داده و مزاحمت‌های پی در پی متهم چنانچه شاکیه در همان مراحل اولیه اقدام به شکایت می‌نمود کمتر مورد اذیت و آزار قرار می‌گرفت .
 
رییس پلیس فتا استان یزد در هشدار به کاربران فضای سایبر و مخصوصا افرادی که در زندگی مشترک خود دچار شکست می‌گردند با توجه به اوضاع شخصیتی و اجتماعی آنها، خاطرنشان کرد: هر‌گونه اشتراک گذاری و انتشار تصاویر خصوصی و افشای اسرار زندگی در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی کاری اشتباه و تبعات غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت .
 
سرهنگ ابوطالبی خطاب به افراد سودجو گفت: هرگونه انتشار اطلاعات و تصاویر دیگران در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی بدون اجازه جرم است و پیگرد قانونی دارد .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..